Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@09:59:02 GMT

تندیس پهلوان وفا در مشهد نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۲۷۴

تندیس پهلوان وفا در مشهد نصب شد

محمد حسین مأموریان مجسمه ساز معروف وظیفه ساخت پیکره پهلوان احمد وفادار را برعهده داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ساعتی پیش تندیس پهلوان وفادار در میدان اولیه هاشمیه نصب شد.این تندیس ساعتی پیش در میدان "پهلوان وفا" (میدان اول بلوار هاشمیه مشهد) نصب شد.

پهلوان وفادار(متولد ۱۵ خرداد ۱۳۰۶ در خراسان - متوفی ۴ اسفند ۱۳۸۳ در مشهد) کشتی‌گیری از خطه خراسان (درگز)بود که در سالهای ۱۳۲۹، ۱۳۳۰ و ۱۳۳۱ با کسب عنوان پهلوانی کشور سه بار پیاپی صاحب بازوبند پهلوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درسال ۱۳۲۹ در مسابقه‌های پهلوانی تهران شرکت نمود. در آن زمان بازوبند پهلوانی نزد پهلوان عباس زندی بود. وفادار موفق به کسب بازوبند پهلوانی این رقابت‌ها می‌شود و در سال ۱۳۳۰ بر تمام حریفان خود غلبه می‌کند. در سال ۱۳۳۱ دیدار پهلوان تختی و پهلوان وفادار در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد و وفادار که به کشتی پهلوانی و چوخه تسلط کامل داشت با فن کنده بر حریف غلبه نمود و برای سومین بار پیاپی صاحب بازوبند شد. از آن تاریخ به بعد پهلوان وفادار عضو تیم ملی شده و در مسابقه‌های جهانی و المپیک شرکت کرد.

وی در صبح روز سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۳ پس از تحمل یک دوره بیماری قلبی در بیمارستان آریا مشهد دارفانی را وداع گفت و در روز تشیع پیکر این پهلوان نامدار خراسان(درگز) بزرگان و جمعیت کثیری از دوستدارانش راهی مشهد مقدس شدند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیمارستان بیماری قلبی مجسمه مشهد مشهد مقدس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی

اسماعیل پهلوان معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی است.

او افزود: تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان نسبت به تدوین برنامه عملیاتی در ۲ بخش همگانی و روستایی بر اساس سرفصل‌های مورد انتظار، علی الخصوص برنامه‌هایی که به عنوان شاخص‌های محوری ارزیابی طرح شهید رجایی بوده اقدام کردند، اما توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش همکاری بین بخشی و تعاملات بیشتر است.

پهلوان با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ در حوزه ورزش همگانی برنامه‌های خوبی پیش رو خواهیم داشت، گفت: برنامه عملیاتی تدوینی منطبق بر شعار سال و برنامه ملی ورزش و مردم با تاکید بر ۴ اصل مردمی سازی، آزادسازی اماکن ورزشی، عدالت محوری و ارزان سازی ورزش پیگیری خواهد شد.

او افزود: در حوزه ورزش روستایی به مولفه‌های کمک به تجهیز و راه اندازی خانه‌های ورزش روستا و ایجاد زیرساخت‌های روستایی، فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی و نیز جشنواره‌های فرهنگی ورزشی تاکید خواهیم داشت.

پهلوان گفت: در بخش ورزش همگانی نیز توسعه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی به ویژه از طریق آزاد سازی اماکن ورزشی، سازماندهی رویداد‌ها و مسابقات ورزشی و نیز فرهنگ سازی و گسترش و ترویج ورزش همگانی در دستور کار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر پایتخت
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن