Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-28@16:24:26 GMT

وعده فروشی شفر به فصل بعد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۲۸۱



اظهارات وینفرد شفر بعد از پیروزی سخت و دشوار مقابل نساجی تکراری بود. آنجا که آقای سرمربی دوباره وعده روزهای بهتر و شاید قهرمانی لیگ در فصل آتی را داد؛ آنجا که درباره فهرست بلند بالایی که قرار است در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار بدهد و آنجا که بدون توجه به انتظاری که از او د‌ر این فصل می‌رود باز هم سیاست فرار رو به جلو را پیش کشید؛ رفتن به فصل بعد! از این فصل به فصل بعد، چرا؟ شفر با این تیم پرستاره از چه چیزی واهمه دارد یا نگران چه اتفاقاتی است که هنوز فصل هجدهم تمام نشده درباره فصل بعد و انجام کاری بزرگ (منظورش قهرمانی در لیگ نوزدهم است) حرف می‌زند؟ آیا او به رغم آنکه تیمش درجدول تا رتبه دوم صعود داشته همچنان این مجموعه را شایسته کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم نمی‌داند یا شاید هم تصورمی‌کند مردانش اعتماد به نفس رسیدن به این مهم را ندارند؟

شفر در پشت ذهن خود دنبال چه اهدافی است؟ رفتن با استقلال به فصل سوم مربیگری بی آنکه جام لیگ را تصاحب کند؟! اگر تصورات پیرمرد مربیگری در فصل نوزدهم بدون کسب عنوان قهرمانی در لیگ هجدهم است که عمیقا آدرس را اشتباه رفته و لازم است مدیرعامل باشگاه استقلال فی‌الفور آقای سرمربی را نسبت به آنچه ازاو انتظارمی‌رود و اجبارهای پیرامونش آگاه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفر از نامه‌ای که حول محور خریدهای فصل آینده برای مدیرعامل استقلال نوشته پرده برداشته است اما پرسش این است که او چرا خودش را محق می‌داند در این نقطه از فصل که هنوزهفته‌های بسیاری تا پایان لیگ باقی مانده و تکلیف قهرمانی استقلال روشن نشده، اقدام به ارسال نامه حول خریدهای فصل آینده کند؟ آیا شفر باور دارد که اگر استقلال را به جام قهرمانی لیگ نرساند بازهم فضای حاکم بر این باشگاه حتی اگر او قرارداد هم داشته باشد، اجازه تداوم حضورش روی نیمکت استقلال را می‌دهد؟ پیرمرد درباره آینده کاری خود در استقلال سخت در اشتباه است و شاید هم تعمدا چنین جملاتی را به زبان می‌آورد تا از همین امروز اذهان عمومی را آماده ناکامی احتمالی استقلال در لیگ هجدهم کند و با وعده دادن‌های مکرر ذهن مدیران استقلال را هم آماده تدارکی دوباره برای فصلی دیگر کند.

اگر شفر تصور می‌کند که حتی با نشستن روی سکوی دومی یا سومی می‌تواند به بیلان کاری‌اش در استقلال ببالد اشتباهی راهبردی و بزرگ را مرتکب شده است. استقلال در این فصل جام حذفی را از دست داده و بعید است که در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق به صعود از گروه شود. در واقع دو جام از کف سرمربی استقلال رفته است و تنها راه پیش روی شفر قهرمانی در لیگ برتر است؛ فقط قهرمانی و نه حتی دومی.

استقلال اکنون در موقعیت بسیار ایده‌آلی برای رسیدن به صدر جدول قرار دارد. تیم شفر به واسطه بردهای پی‌درپی در هفته‌های اخیر تا رتبه دوم بالا آمده که این روند صعود تحسین‌برانگیز است اما برای آنها که احوالات استقلال را به دقت دنبال می‌کنند این جایگاه همچون مسکنی می‌ماند که خیلی زود دوباره طعم تلخ سال‌های قهرمان نشدن را پیش روی‌شان قرار می‌دهد. برای استقلال تصاحب رتبه دوم، سوم و حتی قهرمانی جام حذفی هنر نیست کما اینکه در گذشته نیز این عنوان بارها با مربیان داخلی و به اصطلاح درجه دو به دست آمده و از مردی که کلی هزینه دلاری روی دست استقلال گذاشته و اتفاقا زیر قول و قرارهای مالی‌اش با باشگاه هم زده و برای تمدید قرارداد پول بیشتری را هم طلب کرده است، چیزی جز قهرمانی در لیگ انتظار نمی‌رود.

شفر در هفته‌های پایانی دومین فصل حضور خود در استقلال به سر می‌برد و 2 سال زندگی در ایران و همکاری با آبی‌های پایتخت را در کارنامه‌اش دارد که تجربه 2 سال فعالیت در یک تیم برای مربی سرد و گرم چشیده‌ای همچون او چیزی جز انتظار قهرمانی را به وجود نمی‌آورد.

شفر اگر فصل اول مربیگری با کسب جام حذفی و نشستن روی رتبه سوم لیگ برتر و چند برد شیرین در آسیا از سوی کارشناسان و اهل فن نمره قبولی گرفت بدون شک در این فصل با تکرار آن دستاوردها نمره قبولی نخواهد گرفت و آنچه کارنامه پیرمرد ژرمن را در استقلال قابل دفاع و پربار جلوه می‌دهد قهرمانی در لیگ است.

انتظاری که بعد از 2 سال حضور او در استقلال چیز زیادی نیست.

حرف‌های شفر پس از بازی با نساجی

نه تنها نقد تازه‌ای را باعث شد بلکه نگران‌مان هم کرد، بخصوص این جملات: «ما می‌دانیم لیگ در حال تمام شدن است اما فصل آینده باید کار بزرگی در آسیا و لیگ برتر انجام دهیم. مدیرعامل فهرست من را دارد و امیدوارم کارها زودتر شروع شود.»

این جمله‌ها نشانه‌هایی از تسلیم شدن در فصل هجدهم است. رگه‌هایی از عقب‌نشینی یا باور اینکه استقلال با وجود همه تحولاتی که در هفته‌های اخیر داشته اما دوباره به قهرمانی لیگ هجدهم نمی‌رسد. شفر وعده قهرمان نشدن در این فصل را شب بازی با نساجی داد، علنی و بی‌هیچ تعارفی.

اظهارات شفر به معنی فرصت خواستن برای یک فصل دیگر است. او می‌خواهد در استقلال 3 ساله شود. علیرضا منصوریان هم در سال‌های مربیگری خود وعده سال 1400 را می‌داد که خیلی زود به سبب ناکامی در کسب عنوان قهرمانی جایش را به شفر داد. برای شفر نیز هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد و اگر او جامی به دست نیاورد همان سرنوشتی را تجربه خواهد کرد که منصوریان تجربه کرد؛ خداحافظی و قطع همکاری.

برای استقلال هیچ اجباری وجود ندارد که با هزینه‌های گزاف مردی را روی نیمکت خود بنشاند که قادر به کسب عنوان قهرمانی نیست. استقلال می‌تواند با این رقم‌هایی که برای شفر هزینه کرده مربیان خارجی ایده‌آل‌تری را هم جذب کند؛ مربیانی که جام‌آور باشند، نه مربیانی که مدام وعده‌فروشی می‌کنند.

ایران/حمیدرضا عرب

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی کارشناسان صمت از حلیم فروشی‌های شهر قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، کارشناسان سازمان صمت قم با هدف نظارت بر بازار، واحد‌های عرضه حلیم، آش و خرما را مورد نظارت قرار دادند. 

براساس نرخ اتحادیه در ماه مبارک رمضان، قیمت هرکیلو حلیم معجون ۱۳۰ هزار تومان، حلیم ساده ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلو آش ۷۵ هزار تومان اعلام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدعی‌ترین استقلالی، برای بازگشت به تیم ملی
  • از ستاره های استقلال در میدان گمرک هم زیاد است! | چشمانم رنگ آبی را نمی‌بیند | ما که قهرمانی‌های استقلال را ندیده‌ایم
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند
  • جوانگرایی یک شبه امکانپذیر نیست/ مدیریت ضعیف به استقلال ضربه زد 
  • بازرسی کارشناسان صمت از حلیم فروشی‌های شهر قم