Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به عراق گفت: در این سفر گره‌های چند دهه‌ای در روابط ۲ کشور باز شد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدجواد ظریف در حاشیه سفر به قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به عراق، دیدار و گفت‌وگو با مراجع عظام تقلید و سایر تحولات صحنه دیپلماسی ازجمله اهداف سفر به شهر مقدس قم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به عراق گفت: در این سفر گره‌های چند دهه‌ای در روابط 2 کشور بازشده و لایروبی اروند، رایگان شدن ویزا برای زائران و همچنین ایجاد راه‌آهن میان شلمچه و بصره ازجمله طرح‌هایی بودند که بین دو کشور ایران و عراق مطرح و در این سفر نهایی شدند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه لایروبی کارون بیش از 30 سال بوده که بلاتکلیف مانده بود، تصریح کرد: انجام این کار در سفر هیئت ایرانی به عراق نهایی شد.

در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه؛ ظریف خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شدگفت‌و‌گوی تلفنی ظریف با وزیر امور خارجه سوئد در خصوص روابط دوجانبه

ظریف با ابراز خرسندی از سفر هیئت ایرانی به عراق ابراز کرد: این سفر به لطف خدا و با تلاش و حمایت‌های همهف انجام و دارای دستاوردهای بسیار خوبی بود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین روند بررسی لوایح کنوانسیون بین‌المللی FATF عنوان کرد: این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار بوده و به‌طورقطع این مجمع بر اساس مصالح کشور در ارتباط با این لوایح تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با اعلام جزئیاتی از سفر رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد که در این سفر سه روزه، آقای رئیسی از شهرهای کراچی و لاهور نیز دیدن خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار پس از تشکیل دولت جدید در پاکستان از 22 لغایت 24 آوریل 2024(سوم تا پنجم اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود: در این سفر رئیس‌جمهور ایران را هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه، مقامات ارشد و هیئت بزرگ تجاری همراهی می‌کنند.

بر اساس این اطلاعیه، سید ابراهیم رئیسی در این سفر با رئیس‌جمهور،نخست‌وزیر ، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از لاهور و کراچی بازدید و با مقامات ارشد این ایالت‌ها دیدار خواهد کرد.

پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین استپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم داد

این اطلاعیه اضافه کرد: دو طرف دستورکار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان، دو طرف همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفتگو خواهند کرد.

وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه پاکستان و ایران،روابط دوجانبه مستحکم تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارند، تصریح کرد این سفر فرصت مهمی برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه