Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:46:55 GMT

ترامپ فشارها بر مدیر عامل جنرال موتورز را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۳۵۴

ترامپ فشارها بر مدیر عامل جنرال موتورز را افزایش داد

تهران -ایرنا- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تصمیم شرکت خودروسازی جنرال موتورز برای تعطیلی کارخانه خود در اوهایو، فشارها بر «مری بارا» مدیر عامل این شرکت را تحت فشار قرار داد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، ترامپ در هفته گذشته بارها این شرکت را به دلیل تصمیم خود برای تعطیلی کارخانه هایش در اوهایو مورد انتقاد شدید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنرال موتورز، اوایل ماه جاری تصمیم خود را برای تعطیلی کارخانه اش در «لوردزتاون» اوهایو اعلام کرد. این تصمیم در راستای طرح های این شرکت برای کاهش چشمگیری فعالیتش در آمریکا اتخاذ شده است.
در این طرح کاهش 15 هزار شغل و تعطیلی چهار کارخانه پیش بینی شده است و زمانی که اولین بار در ماه نوامبر اعلام شد، خشم ترامپ را برانگیخت.
ترامپ همان موقع به خبرنگاران گفت که شخصا مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز را تحت فشار قرار داده تا به فعالیت این شرکت در اوهایو ادامه دهد و بهتر است جنرال موتورز «فورا» فعالیت خود در اوهایو را از سر بگیرد.
ترامپ روز شنبه بار دیگر چنین درخواستی را تکرار کرد و مصرانه از مدیرعامل شرکت جنرال موتورز خواست فعالیت و سرمایه گذاری خود در کارخانه «لوردزتاون» را از سربگیرد.
ترامپ در توئیتی نوشت: با توجه به رونق اقتصادی آمریکا، شرکت جنرال موتورز باید کارخانه خود در «لوردزتاون» اوهایو را باز نگه دارد شاید نیاز باشد مالک جدیدی داشته باشد اما باید هر چه زودتر این اقدام را انجام دهد.
تویوتا 13.5 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری کرده است، دیگران هم همین طور. جنرال موتورز باید فورا اقدام کند.
ترامپ بار دیگر روز یکشنبه نیز مری بارا هدف انتقادهایش از تصمیم این شرکت برای تعطیلی کارخانه خود در آمریکا خطاب قرار داد و در توئیتی نوشت: من از این که می بینیم کارخانه خود را تعطیل می کنید، خوشحال نیستم به ویژه این که کشور ما در وضعیت رونق اقتصادی قرار دارد.
من از او (مری بارا) خواستم فورا آن (شرکت) را بفروشد یا اقدامی فوری بکار بندد. او اتحادیه کارگران خودرو (UAW) را مقصر دانسته است-اهمیتی نمی دهم فقط می خواهم این کارخانه باز شود.
مسئولان جنرال موتورز به تارنمای هیل گفته است مسائل آینده مربوط به کارخانه های این شرکت را با اتحادیه کارگران خودرو حل و فصل خواهد کرد.
آنها گفته اند: از گفت وگو با سهامدارانی در نتیجه این تصمیم آسیب دیده اند، استقبال می کنیم اما تمرکزاصلی ما بر کارمندان است و فرصت های شغلی در کارخانه های خود را در هرجایی که امکان رشد وجود داشته باشد، به آنها پیشنهاد می کنیم.
ترامپ اولین بار در واکنش به تعطیلی کارخانه های جنرال موتورز تهدید کرد به تلافی چنین اقدامی اعتبار مالیاتی فدرال برای این شرکت خودروسازی جهت تولید خودروهای برقی را قطع می کند.
رئیس جمهوری آمریکا احیای صنایع کارخانه ای آمریکا را به یکی از ابعاد کلیدی کمپین و سیاست اقتصادی خود تبدیل کرده و قبلا هم از شرکت هایی که به دنبال کاهش تولید بوده اند، انتقاد کرده است.
به گزارش ایرنا، جنرال موتورز پیشتر اعلام کرده بود که تقاضای کُند برای خرید خودرو در بازارهای آمریکا توام با اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم چین، به فروش این شرکت لطمه زده و جنرال موتورز را به بستن کارخانه های خود در پنج بخش آمریکا وا داشته است.
اقدام جنرال موتورز، نگرانی هایی را در مورد رکود اقتصادی آمریکا برانگیخته است و از این رو ترامپ را وادار کرده تا بشدت از این اقدام این شرکت انتقاد کند.
اروپام**9158** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا جنرال موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد