Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:24:46 GMT

هشدار آمادگی برای تخلیه منازل حاشیه نکا رود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۳۵۵

هشدار آمادگی برای تخلیه منازل حاشیه نکا رود

ساری- ایرنا- فرماندار شهرستان نکا در پی بارش شدید باران و بالاآمد آب ' نکارود ' ایجاد سیلاب بر لزوم آمادگی ساکنان حاشیه این رودخانه نسبت به تخلیه منازل تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در برخی از نقاط رودخانه شاهد سر ریز شدن آب هستیم.

عبدالجواد توحیدی مقدم حوالی ساعت 11 امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون با استفاده از خودروهای دارای بلندگوی امداد آتش نشانی ، پلیس و هلال احمر هشدارهای آمادگی تخلیه منازل در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروهای امدادی نیز درآماده باش کامل هستند ، ادامه داد: نیروهای امدادی در حال جا به جایی افراد مریض و سالخورده ساکن حاشیه نکا رود هستند.
فرماندار نکا گفت : در حال حاضر گشت های راه و شهرسازی و راهداری و امداد و نجات در منطقه در آماده باش کامل هستند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای محتلف مازندران ، بیشتر مناطق شهری و روستایی استان از صبح امروز دوشنبه در پی شدت بارش باران که از شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها مواجه هستند.
بنابر گزارش های به دست آمده سطح آب رودخانه های بزرگ از جمله تلار در قائمشهر، تجن در ساری و بابلرود در بابل از حد معمول خود بالاتر آمده و خطر سرریز شدن و طغیان این رودخانه ها به داخل شهر زیاد شده است.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده در استان ادامه دارد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طغيان رودخانه هشدار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان