Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@02:28:15 GMT

باغ وحش صفادشت میزبان «پلنگ سیاه آفریقایی»

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۳۷۷

باغ وحش صفادشت میزبان «پلنگ سیاه آفریقایی»

یک توله پلنگ سیاه ماده از آفریقایی جنوبی به باغ وحش صفادشت انتقال یافت که طی ماه‌های آینده با ورود یک توله پلنگ سیاه نر از تنهایی در خواهد آمد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم؛ روز یکشنبه 26 اسفند ماه جاری، یک توله پلنگ سیاه آفریقایی ماده از یک مرکز نگهداری از حیات وحش در آفریقای جنوبی به ایران انتقال یافت و در جایگاهی 300 متری در باغ وحش صفادشت مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته علیرضا شرفی، مسئول باغ وحش صفادشت، این توله پلنگ سیاه 4 ماهه که "نیکی" نام دارد، در حال حاضر تنها پلنگ سیاه در ایران است اما طی ماه‌های آینده با توله پلنگ نری که بناست از آفریقای جنوبی به این باغ وحش منتقل شود، همسایه خواهد شد.

تصاویری از نخستین ساعات ورود این توله پلنگ سیاه به باغ وحش صفادشت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

پلنگ سیاه (Black panther) به‌طور معمول به پلنگ‌های با پوست سیاه اطلاق می‌شود؛ پلنگ‌های سیاه در قاره‌های آسیا و آفریقا در رده پلنگ‌ها و در قاره آمریکا در رده جگوارها قرار طبقه‌بندی می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: صفادشت باغ وحش پلنگ سیاه پلنگ آفریقایی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟