Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:58:10 GMT

10 نقطه مهم حادثه خیز راه های گیلان را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۶۱۹

10 نقطه مهم حادثه خیز راه های گیلان را بشناسیم

رشت - ایرنا - گیلان با برخورداری از مواهب بکر طبیعی و چشم نواز، جزو پنج مقصد اول گردشگری بین استان های کشور است از این رو ، لازم است نقاط مهم حادثه خیز آن را بشناسیم تا در صورت تردد از آن راه ها ، دقت بیشتری به خرج دهیم.

گیلان سرزمینی مملو از جمعیت و راه های پیچ در پیچ ، هزار تو و گسترده است که اندرون هر راه، راهی نهفته است و هر مسیر نظاره گر تردد انسان ها و خودروهای بی شمار است؛ گردشگرپذیری و واقع شدن جاذبه های گردشگری در دل راه های فرعی و روستایی و آسمان مه گرفته و باران بهاری در پرباران ترین استان کشور در برخی روزها و گاهی عرض کم جاده ها و یا افزایش تردد خودروها در زمان پیک مسافر، زمینه ساز افزایش وقوع تصادفات رانندگی در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شناخت نقاط حادثه خیز و توجه به علائم رانندگی و احتیاط بیش از پیش رانندگان در این نقاط می تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از سوانح رانندگی که خاطره های تلخی از سفر را برای بسیاری برجا می گذارد، نقش موثری داشته باشد.
در همین ارتباط رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه 97 نقطه حادثه خیز در راه های استان شناسایی شده ، 10 نقطه مهم حادثه خیز را معرفی کرد.
سرهنگ حسین محمدپور افزود: کسماء در محور فومن - ضیابر، امام زاده هاشم در محور رشت - امام زاده هاشم ، بازکیاگوراب در محور رشت - چابکسر، لیفشاگرد در محور تولمشهر - لیفشاگرد ، گل افزان در محور رشت - فومن ، رودپیش در محور فومن - سراوان از جمله مهمترین نقاط حادثه خیز جاده ای در استان هستند.
وی همچنین خطبه سرا در محور تالش - آستارا ، امین آباد در محور حسن رود - زیباکنار ، سده در محور سنگر - کوچصفهان ، پیچ فناوری ماهی در محور انزلی - رضوانشهر را از دیگر نقاط مهم حادثه خیز شناسایی شده عنوان کرد.
سرهنگ محمدپور تجاوز به چپ ، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در این نقاط ذکر کرد و در آستانه فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی از رانندگان خواست تا با جدی گرفتن توصیه ها و هشدارها و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری خوش و خاطره انگیز را برای خود و دیگران رقم بزنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از 75 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی استان عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند، به استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و مراقبت های بیشتر از سوی عابران پیاده به ویژه ساکنان در حاشیه راه ها در تاریکی شب تاکید کرد.
به گزارش ایرنا طی تعطیلات نوروز سال گذشته، 50 نفر در راه های گیلان کشته شده اند.
آمارهای کشوری نیز حاکیست که طی پارسال فقط حدود 14 هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که نیمی از فوت شدگان در حوادث رانندگی مقصر نبوده اند.
فراموش نکنیم هنگام رانندگی ، فقط مسئول جان خود نیستیم بلکه مسئول جان تمامی سرنشینان خودرو و حتی افرادی هستیم که بدلیل بی احتیاطی ما ، ممکن است دچار سانحه شوند.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروي انتظامي گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن محمدزمانی اظهار داشت: در طرح ملی شناسایی نقاط پر تصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه‌های برون شهری استان اصفهان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: با تلاش و همت راهداران و همچنین همکاری پلیس راه اصفهان ۱۸ نقطه از راه‌های استان در سال گذشته رفع و ایمن‌سازی شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در جریان رفع نقاط پر تصادف مصوب سال ۹۵ هم پروژه‌های ایمن‌سازی از سال‌های گذشته در جریان بود که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تأیید پلیس راه استان رسید.

زمانی تصریح کرد: علاوه بر تکمیل در مجموع ۴۸ پروژه رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پر تصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان، هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده و همچنین با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اقدام به بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲ هزار مترمربع شد.

زمانی با اشاره استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به جهت جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم در خصوص اجرای روشنایی در جاده‌های برون شهری استان اصفهان نیز بیان کرد: با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در ۶۳ نقطه اجرای روشنایی نقطه‌ای صورت گرفت و همچنین خرید و اجرا سیستم روشنایی طولی به میزان ۳۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

وی تشریح کرد: در جهت رفع مزاحمت نور چراغ خودروهای عبوری در جهت مخالف در محورهای دوطرفه و همچنین افزایش ایمنی این نقاط در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال، اقدام به تعویض گارد ریل فلزی و اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید در ۳۴ کیلومتر در طول جاده‌های استان شد.

کد خبر 6081725

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور خوی-مرند
  • حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره
  • حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس
  • ۲ مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره