Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:35:16 GMT

بهمئی ظرفیت اقامت شبانه 3 هزار گردشگر را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۷۹۱

بهمئی ظرفیت اقامت شبانه 3 هزار گردشگر را دارد

مجتبی صلاحی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس، زائرسرای امام زاده ها و کمپینگ های اقامتی،رفاهی و تفریحی در سطح شهرستان به عنوان مراکز اقامتی و اسکان نوروزی گردشگران است.
وی بیان کرد: 9 مدرسه در سطح بهمئی با همکاری اداره آموزش و پرورش و با ظرفیت پذیرش اقامت شبانه نزدیک به یک هزار مهمان نوروزی تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صلاحی نژاد تصریح کرد: کمپینگ های اقامتی، تفریحی و رفاهی در سه منطقه گردشگری تنگ ماغر، تنگ سولک و برم الوان نیز ظرفیت پذیرش بیش از 2 هزار مهمان نوروزی به صورت اقامت شبانه را دارند.
وی عنوان کرد: زائرسراهای امامزادگان سید ابراهیم و سید اسدالله در روستای منیزور، امامزاده بابا احمد(ع) در روستای بابا احمد و امامزاده سید عبدالصالح(ع) در روستای سیاهشیر در مجموع با ظرفیت پذیرش اقامت شبانه بیش از 300 نفر با امکانات کامل رفاهی و تفریحی پذیرای مسافران خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی کمپینگ های اسکان موقت در پارکها، فضای سبزه و کنار خیابان ها با امکان برپا کردن چادرهای مسافرتی را از دیگر ظرفیت های بهمئی برای اسکان مهمانان نوروزی اعلام کرد.
صلاحی نژاد افزود: تدابیر لازم برای فراهم کردن امکانات مناسب رفاهی برای اقامت در این اماکن فراهم شده است.
آثار تاریخی و اماکن زیارتی ، پوشش گیاهی متنوع ، آب و هوای معتدل ،جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبای بهمئی، این شهرستان را به عنوان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل کرده است.
شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان هم مرز است .
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
7531/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره آموزش و پرورش استان خوزستان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه مسافران و گردشگران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سی‌ام فروردین، روز محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و این روز را به همه خانواده میراث فرهنگی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اخیراً جلسه کارشناسی خیلی خوبی در این خصوص در حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، از هنرمندان و فعالان و نخبگان این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ضرغامی اظهار کرد: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شده که ایران از ایکوموس و ایکو خارج شده است، تکذیب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد و این موضوع هیچ ربطی به ادامه عدم همکاری ما با این دو مجموعه ندارد و به مراتب فعال‌تر از گذشته با این دو مجموعه رابطه ما ادامه دارد.

ضرغامی با انتقاد از اخبار کذب برخی رسانه‌ها در خصوص آمار گردشگر خارجی، گفت: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است در حالی که اصلاً ۱۴۰۳ عملاً شروع نشده است و تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم که در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار گردشگر بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر از کشور آذربایجان به دلیل مشکلاتی در سال گذشته نتوانستند وارد کشورمان شوند که اگر اینگونه نمی‌شد، ما رکورد قبل از کرونا را می‌شکستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • آغاز ساخت یک مدرسه و افتتاح ۴ چمن مصنوعی در بهمئی
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت