Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سفر رییس جمهوری به عراق انسجام کشورهای منطقه و فعال در جبهه مقاومت را تقویت کرد.

آیت الله عسگر دیرباز روز دوشنبه در گفت و ‌گو ‌با خبرنگار ایرنا افزود: دستاوردهای این سفر نیز عصبانیت دشمنان ایران اسلامی را موجب شد و‌ علاوه بر این ترفندهای آنان را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه جامع قم افزود: تفاهم نامه های منعقد شده در این سفر نه تنها نشان از روابط حسنه دو کشور دارد بلکه نقطه عطفی در روابط ایران و‌عراق محسوب می شود و اشتراکات 2 ملت را به نمایش گذاشت.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روابط حسنه 2 کشور زمانی به اوج رسید که جریان تکفیری داعش به سرکردگی استکبار جهانی دست به جنایت های مختلف در این کشور زدند و در این هنگام ایران اسلامی به حمایت از ملت عراق پرداخت و در مبارزه با داعش در کنار آنان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا سفر سه روزه دکتر روحانی در هفته گذشته از اهمیت ویژه ای در سطح منطقه برخوردار بود و با تصمیم ها و تفاهم های انجام گرفته بین دو کشور می توان شاهد گسترش روابط بین تهران و بغداد بود؛ بدون شک این روابط می تواند در پیشرفت و آبادانی استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی نقش داشته باشد.
8135/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رييس جمهوري سفر به عراق آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمنی ندارد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند