Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@11:24:44 GMT

لغو هفتمین جشنواره سالانه امیرالمؤمنین در کشمیر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۹۵۴

لغو هفتمین جشنواره سالانه امیرالمؤمنین در کشمیر

به گزارش ایکنا، به نقل از شبکه جهانی الکفیل، این جشنواره قرار بود به مناسبت 13 رجب(سالروز ولادت امام علی(ع)) در شهر «سرینگار»، پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر (تحت حاکمیت هند) برگزار شود که در پی تشدید تنش‌ها میان  هند و پاکستان و تصمیم دولت مرکزی هند برای لغو تمام ویزاهای مسافرتی خارجی به این ایالت امسال برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این جشنواره همه ساله به همت آستان عباسی و با مشارکت آستان‌های علوی، حسینی و عسکریین برگزار شود و آستان عباسی تمامی تمامی تدارکات و مقدمات لازم برای برپایی این جشنواره را فراهم کرده بود.   آستان عباسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم دولت هند مبنی بر لغو روادید مسافرت‌های خارجی به این ایالت به معنی عدم امکان برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی سالانه امیرالمؤمنین(علیه السلام) در شهر سرینگار است».
در این اطلاعیه آمده: «تولیت آستان عباسی به اطلاع تمامی برادران مؤمن در هند و عراق می‌رساند که این جشنواره در سال جاری لغو و ان شاءالله در سال آینده برگزار خواهد شد».   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل هند پاکستان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان برگزار را در همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر است.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، گفت: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود. همچنین علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی شاهد برگزاری جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور هستیم.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار است.

کد خبر 6063332 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بزرگترین باغ گل لاله آسیا در کشمیر هند
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • برخورد مؤمنانه!/ امیرالمؤمنین چگونه برخورد می کرد؟
  • گزارش تسینم از مراسم جزءخوانی در اصفهان+ تصاویر و فیلم