Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مشکلات خطوط لوله نفت و گاز از بحران‌های نهفته خوزستان است.

به گزارش ایلنا، کیامرث حاجی‌زاده گفت: از بهمن ماه سال ۹۵ تاکنون دو سال پر فراز و نشیب را از نظر بحران‌های متعدد داشتیم که اگر همدلی و همکاری مردم و مسئولان نبود نمی‌توانستیم به راحتی از این بحران‌ها عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از یک دهه بحران ریزگرد آغاز شده بود که اوج آن در بهمن ماه سال ۹۵ بود. مشکلات زیرساختی خوزستان موجب شد که یک ابربحران در خوزستان داشته باشیم که خوشبختانه، این تهدید به فرصتی برای بازسازی زیرساخت‌های خوزستان تبدیل شد؛ همچنین اتفاق سال ۹۵ موجب شد متوجه شویم در بحث زیرساخت‌ها و آمادگی جهت مقابله با بحران ضعف داریم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با مصوبات دولت در فروردین ماه سال ۹۶ و پای کار آمدن همه مردم و مسئولان تاکنون حدود ۵۰ هزار هکتار از ۳۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد، مالچ پاشی، آب اندازی و نهالکاری و کنترل شده است.

حاجی زاده با بیان این‌که ۴۰ درصد از مشکلات خشکسالی ناشی از تصمیمات نادرست زیست‌محیطی است، تصریح کرد: پس از این دوران وارد بحران خشکسالی شدیم؛ این خشکسالی نتیجه برخی از تصمیم‌های نادرست در حوزه زیست محیطی است که این موضوع موجب شد آثار خشکسالی در خوزستان بیشتر نشان داده شود.

وی عنوان کرد: پس از چندین سال خشکسالی امسال ترسالی را تجربه کرده‌ایم به گونه‌ای که در چهار ماه اخیر میانگین بارشی خوزستان بیش از ۴۰۰ میلی‌متر بود در حالی که میزان بارندگی در ۴۰ سال اخیر ۱۸۲ میلی‌متر و در سال گذشته ۱۴۰ میلی‌متر بوده است. همچنین امسال در سد کرخه دوره بازگشت صد ساله را تجربه کردیم و در یک ساعت ۶ هزار و ۸۷۵ مترمکعب ورودی سد کرخه بود در حالی که خروجی سد ۲۰۰ مترمکعب بود.

حاجی زاده گفت: قطعاً نقاط ضعفی ازجمله عدم لایروبی رودخانه‌ها، شکسته شدن برخی سیل‌بندها و تجاوز به حریم رودخانه‌ها وجود داشت که موجب ایجاد مشکلات شد اما خوشبختانه با همراهی مردم بدون تلفات از این مرحله عبور کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای لایروبی رودخانه‌ها و استحکام بخشی سیل بندها، اظهار کرد: مصوبه خوبی برای لایروبی رودخانه‌ها و استحکام‌بخشی سیل‌بندها با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در دولت مصوب و ابلاغ شد که امیدواریم در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار بگیرد. این سازمان باید با برنامه ریزی صحیح در سریع‌ترین زمان نقاط آسیب پذیر در عرصه رودخانه‌ها را ایمن کند تا شاهد تکرار حوادث در آینده نباشیم.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از وقوع حوادث، گفت: یکی از بحران‌های نهفته خوزستان که گهگاهی آشکار می‌شود و در دو سال اخیر آشکار شد مشکلات خطوط لوله نفت و گاز است. انفجار خط لوله نفت در نزدیکی باغملک و همچنین در حسینیه اندیمشک و انفجار خطوط لوله گاز در برومی اهواز از جمله برخی مشکلات اخیر بود.

حاجی زاده بیان کرد: وزارت نفت اعتبارات خوبی برای بازسازی چاه‌ها دارد که امیدواریم از این اعتبارات جهت بازسازی خطوط لوله استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به وضعیت جوی خوزستان امسال مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور زیادی به خوزستان وارد می‌شود که انتظار داریم اطلاعیه‌ها و هشدارها جدی گرفته شود. همچنین کشیک‌های ایام نوروز برقرار باشد و برنامه مدونی به مدیریت بحران خوزستان ارائه دهند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برق خشکسالی راهیان نور نفت و گاز وزارت نفت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیزاده: اوزونیدیس کاربلد است/۳ باخت اخیر کارمان را خراب کرد

هافبک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان تأکید کرد، سرمربی این تیم کاربلد است و جوان‌های تیم گل‌گهر باید قدر کار کردن با او را بدانند. - اخبار ورزشی -

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت ‌گل‌گهر و اینکه آیا به نظر او این تیم با هدایت اوزونیدیس نتایج خوبی در 23 هفته گذشته گرفته است، گفت: به نظر من همه چیز به سرمربی مربوط نمی‌شود و این را باید در نظر گرفت که تیم ما با تغییرات زیادی مواجه شد و 12 بازیکن خود را از دست داد. البته خودمان فکر می‌کردیم بهتر نتیجه می‌گیریم و تا قبل از اینکه با سه شکست اخیر مواجه شویم شرایط خوبی داشتیم، ولی این سه باخت کارمان را خراب کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه چیز به سرمربی برنمی‌گردد. من گاهی اوقات به بچه‌ها می‌گویم که ما برای اوزونیدیس چه کار کردیم؟ من معتقدم او یک مربی کاربلد و حرفه‌ای است و رفتار بسیار خوبی با بازیکنان دارد. حتی وقتی یک بازیکن در شروع مسابقه عملکرد خوبی ندارد، اوزونیدیس برخلاف خیلی از مربیان آن بازیکن را تعویض نمی‌کند، چون نمی‌خواهد بازیکن را خراب کند.

هافبک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان همچنین یادآور شد: وقتی تیمی با تغییرات زیاد مواجه می‌شود، طبیعتاً نیاز به زمان دارد. من فکر می‌کنم سرمربی ما عملکرد مثبتی داشته است. او به بازیکنان جوان ما میدان داده است و آنها باید قدر کار کردن با اوزونیدیس را بدانند. در لیگ برتر هر مربی حاضر نمی‌شود به بازیکنان جوان میدان بدهد، ولی سرمربی ما این کار را انجام داد.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در پایان فصل از گل‌گهر جدا شود، تصریح کرد: نمی‌دانم چه تصمیمی خواهم گرفت و باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت. در این سال‌ها پیشنهادهای خوبی به من رسید، ولی در نهایت ماندم، حالا هم چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید صبر کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • علیزاده: اوزونیدیس کاربلد است/۳ باخت اخیر کارمان را خراب کرد
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد