Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص بررسی امکان رها سازی آب در زاینده‌رود، گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در سال آبی جاری، روز گذشته (یکشنبه) آب از سد زاینده‌رود رها شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، قاسم تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه آب روز ۲۹ اسفند به شهر اصفهان خواهد رسید، گفت: رهاسازی آب تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به درخواست کشاورزان برای دریافت حق آبه از آب زاینده‌رود، ادامه داد: از سهم آب برای کشاورزان حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب باقی مانده است که با توجه به فراهم بودن امکان تامین این حجم آب، حقابه کشاورزان نیز از پنجم فروردین اختصاص می‌یابد.

تقی‌زاده خامسی میزان بارندگی‌های کشور را بطور متوسط ۲۰۵ میلی‌متر دانست و گفت: میزان بارندگی‌های امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار مناسب بوده، اما پراکُنش آب در مناطق مختلف کشور متفاوت است بطور مثال درحالی که چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۰۰ میلی متر بارش داشته، اما سهم استان یزد از بارندگی‌های کشور ۵۷ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۶۲ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است، اما با توجه به احتمال تکرار خشکسالی‌ها در سال‌های آینده، همچنان مدیریت مصرف بخصوص در بخش کشاورزی به دلیل مصرف ۹۰ درصدی آب باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سد زاینده رود بارندگی رهاسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: هم اکنون حجم مخزن سد مهاباد به ۱۷۸ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در سال قبل ۱۴۸ میلیون مترمکعب بود.

خالد رحمانی افزود: خروجی از مخزن سد مهاباد در راستای مدیریت حجم آب موجود به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسیده در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ مترمکعب بود.

رحمانی اظهارکرد: باتوجه به تکمیل ظرفیت مفید سد و همچنین افزایش ورودی به مخزن سد مهاباد کنترل و مدیریت ایمنی سد از اوایل فروردین ماه با رهاسازی آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با هدف مدیریت مخزن و جلوگیری از رهاسازی های با دبی بالا، میزان خروجی براساس حجم سد و میزان آب ورودی کنترل می شود.

مدیر اداره امور آب شهرستان مهاباد افزود: تاکنون ۳۵۴ میلیمتر بارندگی در ایستگاه باران ‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده که این میزان در مدت مشابه پارسال کمتر از ۲۸۰ میلیمتر بود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه برتأمین آب آشامیدنی شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • ۳۴۵ میلی‌متر بارندگی در حوزه سد مهاباد ثبت شد
  • افزایش آب سد مهاباد پس از بارندگی های اخیر
  • دومینوی فرونشست در اصفهان/بدون جریان دائمی زاینده‌رود، امیدی به مهار نیست
  • رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه تلخه رود + فیلم