Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:14:02 GMT

انتشار راهنمای زائران حریم رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۲۴۸

کتاب «راهنمای زائران حریم رضوی» تألیف «زهرا افشار تربتی» با موضوع زندگی نامه حضرت رضا (ع)، زیارت و آداب و رسوم آن، معرفی بست‌ها، صحن‌ها، رواق‌های حرم مطهر رضوی، روضه منوره، بخش‌های مختلف خدماتی حرم مطهر و زیارت منتشر شده است.

در این کتاب ۳۱۱ صفحه‌ای، عکس‌های گوناگونی از صحن‌ها، رواق‌ها و بخش‌های مختلف حرم مطهر امام رضا (ع) توسط مسعود نوذری، سیدعلی حسینیان نسب و سعید محمودی ازناوه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی نامه، زیارت نامه امام رضا (ع) به همراه آداب زیارت حضرت در سرفصل زیارت، معرفی بست‌های حرم مطهر شامل شیخ حر عاملی، نواب صفوی، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و شیخ بهایی، رواق‌های حرم مطهر رضوی از قبیلدارالحکمه، دارالضیافه، دارالسعاده، الله وردیخان، دارالفیض، شیخ حر عاملی، دارالحجه و امام خمینی (ره) و.. به همراه نقشه و مسیر تشرف این کتاب گنجانده شده است.

همچنین در سرفصل کتاب «راهنمای زائران حریم رضوی» روضه منوره، توضیحات تاریخی از سنگ مزار و ضریح حضرت رضا (ع)، گنبد و مناره حرم مطهر، متن زیارت امین الله، زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا و نماز جعفر طیار نیز در کتاب ارائه شده است.

دفتر نگهداری اشیای گمشده، دفتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفتر امانات نقدی و غیرنقدی، دارالشفاء، دفتر نذورات و… از جمله خدمات آستان قدس رضوی است که در بخش خدمات رفاهی زائران کتاب «راهنمای زائران حریم رضوی» به آنها پرداخته شده است.

همچنین در این کتاب، احادیث رضوی و اشعار رضوی از شاعرانی همچون رضا عابدین زاده، حاج غلامرضا سازگار، سید حمیدرضا برقعی، زنده یاد غلامرضا شکوهی، حبیب الله چایچیان، مصطفی محدثی خراسانی، سعید بیابانکی و.. در صفحات گوناگون کتاب به چشم می‌خورد. بخش‌هایی از زندگی‌نامه یاران حضرت و شخصیت‌های معاصر در باب زیارت امام رضا (ع)، مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی، موزه‌ها و.. دیگر محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد.

کتاب «راهنمای زائران حریم رضوی» در قطع پالتویی، با شمارگان سه هزار نسخه و با قیمت ۱۵۰ هزار ریال از سوی انتشارات به نشر منتشر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آداب و رسوم حرم مطهر حرم مطهر امام رضا امام رضا امام خمینی جامعه عاشورا آستان قدس رضوی آداب و رسوم حرم مطهر امام رضا زهرا نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور

ابراهیم احدی با اشاره به لغو عملیات اخیر ثبت‌نام و اعزام عمره در سال ۱۴۰۲ و قبل از ماه رمضان به دلایل فنی گفت: با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت ، وزارت امور خارجه و نهادهای مرتبط مشکلات مربوطه رفع شده و در محدوده زمانی باقی مانده از ماه شوال فرصت اعزام محدود عمره برای زائران عمره این استان نیز فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عملیات حج تمتع و فرصت اندک باقی مانده، سازمان حج و زیارت تصمیم بر اعزام بخشی از عمره‌گزاران کرد تا ادامه عملیات را پس از حج تمتع پیگیری کند.

به گفته او، در استان اردبیل بر اساس ظرفیت موجود کشوری ثبت‌نام عمره‌گزاران بر اساس اولویت تاریخ واریز وجه دوره قبلی از زائران ثبت‌نام شده بوده و اعزام این افراد در دستور کار قرار گرفت.

احدی افزود: در استان اردبیل ۳۹ نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند که به صورت یک کاروان مشترک با استان آذربایجان غربی ششم اردیبهشت از طریق ایستگاه پروازی شهر تبریز عازم سرزمین نور خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: برنامه‌های تداوم سفرهای عمره و اعزام زائرانی که سفر آنها اخیرا لغو شده ، پس از موسم حج از طریق اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند