Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:51:14 GMT

جشن شب نوروز در سنندج برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۲۹۸

جشن شب نوروز در سنندج برگزار می شود

سنندج - ایرنا - شهردار سنندج گفت: جشن شب نوروز در راستای ایجاد شور و نشاط در 29 اسفند جاری در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشن نوروز 97 برای نخستین بار در سنندج برگزار شد و لحظات و خاطرات خوشی را برای شهروندان رقم زد ضمن اینکه به عنوان یکی از ماندگارترین مراسم های فرهنگی در اذهان مردم ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مراسم شب نوروز 98 نیز چهارشنبه 29 فروردین از ساعت 15 الی 19در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار شد.
شهردار سنندج افزود: از ابتدای سال 97 این شهرداری رایزنی های فراوانی برای ثبت سنندج در شبکه شهرهای خلاق یونسکو انجام داده که برگزاری این مراسم ها می تواند به ثبت این رویداد مهم فرهنگی کمک کند.
وی یادآور شد: جشن شب نوروز 98 با محوریت موسیقی محلی برگزار می شود و در این راستا از پتانسیل و هنر هنرمندان بومی برجسته استان بهره گرفته شده است.
صیدی اعلام کرد: دف نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی، اجرای همزمان پنج گروه 20 نفره هه لپرکی، سخنرانی اسعد اردلان در زمینه سنت های نوروز، اجرای موسیقی تلفیقی (دیوان، دف وتنبور)، مراسم سوارانه، روشن کردن آتش توسط 300 دانش آموز و اجرای سرود نوروزانه، موسیقی و نورافشانی از برنامه های این جشن است.
وی یادآور شد: تعداد زیادی از مسئولان کشوری و نمایندگان یونسکو برای شرکت در مراسم جشن شب نوروز دعوت شده اند.
شهردار سنندج با دعوت از تمام شهروندان برای حضور بانشاط در مراسم شب نوروز از تمامی شرکت کنندگان در این جشن مردمی خواست: همانند جشن نوروز 97 با تعامل و مشارکت همه جانبه در برپاپی این جشن ماندگار و مردمی شهرداری را یاری دهند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348 /3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سنندجي ها جشن نوروز موسيقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

ارکستر نوای آفتاب در نخستین فعالیت هنری خود در سال ۱۴۰۳ ، قطعاتی از موسیقی بی کلام را به صحنه خواهد برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین سالمی رهبر ارکستر نوای آفتاب ضمن بیان این خبر، گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال 1403، سی و یکم خرداد و با اجرای کنسرتی در بخش موسیقی بدون کلام برگزار می‌شود.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده  توضیح داد:  از سال 1387 که اجرا با ارکسترهای مختلف  را آغاز کردم  همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود چرا که  عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور خواننده تحت الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

نگاهی به آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران / رپرتواری جذاب با اجرایی متوسط

ارکستر نوای آفتاب در سال 1402 در  دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری 40 نفره  داشته باشیم.

قطعات اجرا تنظیم و آماده شده است و تمرینات ارکستر نوای آفتاب از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره دیگر جزئیاتِ این اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت روز سنندج
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود