Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ابهر با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و مؤسسه فرهنگی هنری لوح زرین مانی با هدف ترغیب، تشویق، مشارکت و شناسایی هنرمندان اقدام به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی شکوفا نموده است.

از کلیه علاقه مندان از سراسر استان زنجان جهت حضور در این جشنواره دعوت به عمل می آید آثار خود را مطابق با شرایط و مقررات درج شده در این فراخوان ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف جشنواره: ایجاد بستر مناسب جهت بروز خالقیت های هنری و انتقال پیام هنرمندان استان ارج نهادن به فرهنگ و هنر بومی، آئین ها و سنت های مناطق مختلف استان معرفی و تعالی ارزش های والای هنر ایرانی و اسلامی ارتقا و ایجاد ارتباط بین هنرمندان و فعالان رشته هنرهای تجسمی در استان شناسایی و معرفی هنرمندان رشته هنرهای تجسمی استان .

رشته های جشنواره: این جشنواره در شش رشته برگزار می شود: 1 -طراحی) زغال، آب مرکب، مداد، قلم فلزی و ...( 2 -نقاشی) مدادرنگی، آبرنگ، پاستل، رنگ روغن، آکرولیک، اکولین، گواش و ...( 3 -پوستر) دستی و دیجیتالی( 4 -تصویرسازی )دستی و دیجیتالی/ مدادرنگی، آبرنگ، پاستل، رنگ روغن، آکرولیک، اکولین، گواش و.. ( 5 -کاریکاتور) دستی و دیجیتالی( 6 -عکاسی) موبایلی و دوربین حرفه ای.

موضوعات جشنواره: سنت ها و آیین های بهار و نوروز در شهر من )استان زنجان( استقبال از بهار و نوروز در شهر/آیین های بومی مناطق مختلف/خانه تکانی/خرید عید/هفت سین/چهارشنبه سوری/ دید و بازدید های نوروزی/مراسـم سیزده بدر /بازی های بومی و محلی و ... * نو شدن و شکوفایی از نگاه هنرمندان بازنمایی هنرمندانه و نگاه نو در خلـق آثار هنری با تـوجه به نقش مایه های فرهنگی و هنری ایـران *سفرهای نوروزی در شهر من ) استان زنجان( اماکن تاریخی وگردشگری/ طبیعت بهـاری/ مسافران و جاذبه های توریستی.

جوایز و هدایا: به نفرات برگزیده اول تا سوم در هر رشته لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. به تمامی راه یافتگان جشنواره و نمایشگاه گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

 شرایط ارسال آثار: تکنیک و شیوه ارائه اثر، آزاد است. هر هنرمند می تواند حداکثر با 7 اثر در هر رشته هنری شرکت کند./ هر هنرمند می تواند در هر 6 رشته هنری شرکت کند. در رشته نقاشی محدودیت سایز وجود ندارد. در رشته گرافیک، فقط آثار پوستر پذیرفته می شود. در رشته های طراحی، تصویرسازی، گرافیک و کاریکاتور حداکثر اندازه آثار برای ارائه در نمایشگاه 50*70 سانتیمتر است. در رشته عکاسی، در بخش دوربین حرفه ای، ضلع بزرگ عکسهای ارسالی حداقل باید در سایز 4000 پیکسل باشد. ) عکس های کوچکتر از این سایز از نمایشگاه حذف می شود ( / در بخش عکاسی موبایلی، حجم عکس های ارسالی نباید کمتر از یک مگابایت باشد و با کیفیت اصلی ارسال شود. نام گذاری عکس ها برای دو بخش دوربین و موبایل جداگانه، با پسوند D برای بخش دوربین و پسوند Mob برای بخش موبایل انجام شود. به طور مثال در بخش دوربین :(1(D.mohamadi.Ali : در بخش موبایل (1(Mob.mohammadi.Ali ویرایش در عکس ها، صرفاً در حد اصلاح رنگ و نور بوده و هرگونه تغییر در عکس های مستند از مرحله داوری و نمایشگاه حذف خواهد شد. 

شرایط شرکت در جشنواره: در مرحله اول داوری در تمامی رشته ها فایل ارسالی هر اثر از طریق ایمیل جشنواره، حداکثر 3 مگابایت باشد. در مرحله اول داوری، در رشته های طراحی، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور که به شیوه دستی انجام شده اند باید اسکن و عکس با کیفیتی از اثر ارسال شود. بنا به اعالم این فراخوان، مسئولیت حقوقی آثار بر عهده امضا کننده فرم درخواست شرکت در جشنواره است؛ کلیه آثار ارسالی در هر بخش توسط هیات داوران متناسب با موضوعات جشنواره مورد داوری قرار خواهند گرفت. امضاء و ارسال فرم درخواست به همراه تصویر آثار ارسالی از طریق ایمیل جشنواره، به منزله پذیرش کامل مقررات و آیین نامه جشنواره است.

مهلت ارسال آثار: مهلت ارسال آثار برای مرحله اول داوری: 20 فروردین ماه 98 زمان برگزاری افتتاحیه نمایشگاه و اهدای جوایز برگزیدگان: 12 اردیبهشت 98 زمان اعالم اسامی راه یافتگان به نمایشگاه متعاقباً اعالم خواهد شد. - نحوه ارسال آثار: تمامی آثار ارسالی در مرحله اول از طریق ایمیل جشنواره به آدرس com.yahoo@ershadabhar.farakhan دریافت می گردد.

محل دریافت آثار پذیرفته شده برای نمایشگاه: ابهر: فرهنگسرای نور/ دفتر انجمن هنرهای تجسمی شهر زنجان و سایر شهرستان ها: دفاتر انجمن هنرهای تجسمی مستقر در فرهنگسرا ها آدرس دبیرخانه جشنواره: ابهر- خیابان طالقانی جنوبی- کوچه باهنر- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر / تلفن تماس: 35278123 3 فرم فراخوان جشنواره استانی هنرهای تجسمی شکوفا / ابهر 1398 ) لطفاً فرم تکمیل شده را به همراه تصویر آثار خود برای مرحله اول داوری، به ایمیل جشنواره ارسال نمایید. ( نام و نام خانوادگی: مدرک تحصیلی: شماره کد ملی: محل تولد: تاریخ تولد: نشانی دقیق پستی: تلفن ثابت و تلفن همراه: پست الکترونیک.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: با توجه به دهه حماسه که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۳ خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

حسین عباس‌زاده افزود:تاکنون شاهد برگزاری ۳ دوره جایزه ملی داستان حماسی بوده‌ایم که به صورت ملی برگزار شده است و از سال گذشته چهارمین دوره داستان حماسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در خرداد ماه اختتامیه چهارمین دوره را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با محوریت داستان‌های حماسه تاریخی، حماسه بومی و حماسی دینی در دو قالب داستان کوتاه و رمان است که شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: پس از انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نشست‌هایی تخصصی در سراسر کشور و در استان‌های مختلف تحت عنوان معرفی کلی داستان حماسی، نحوه نگارش و آشنایی شرکت‌کنندگان با این نوع داستان برگزار شد که تقریبا در تمامی استان‌های کشور جلسات تخصصی توسط اساتید با سابقه برگزار شده است.

عباس‌زاده گفت: همچنین کارگاه‌هایی تخصصی در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تربت‌جام، سبزوار، نیشابور، خواف، چناران، تایباد و... برگزار شده است.

وی افزود: در مجموع نزدیک به ۹۹۶ نفر از سراسر کشور و خراسان رضوی در کارگاه‌های آموزشی چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی شرکت کرده‌اند که در فراخوان اولیه آخرین مهلت ارسال آثار تا اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، اما با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: تاکنون ۸۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۱۸۵ اثر در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بوده است.

عباس‌زاده گفت: داوری آثار نیز در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول داوری اواسط اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و مرحله دوم نیز قبل از اختتامیه برگزار می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود