Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-24@00:55:33 GMT

روحانی: دولت در سال ۹۷ به فکر حل مشکلات کشور بود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۳۹۲

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری صبح دوشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت امام علی (ع) و همچنین نوروز باستانی به مردم ایران به بیان نکاتی درباره آنچه که در سال ۹۷ در کشور گذشت پرداخت و گفت: امسال مردم بزرگ ایران هم سختی‌ها و مشکلات و هم حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سختی‌ها و مشکلات هم دشمنان همه توان خود را علیه ملت ایران بکار گرفتند و هم شاهد نامهربانی‌هایی از سوی طبیعت بودیم؛ در تابستان ۹۷ مردم از لحاظ آب و برق در برخی ساعات و هفته‌ها در مضیقه بودند.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت و وزارت نیرو در زمینه تأمین آب و برق مردم خاطرنشان کرد: به لطف خدا وزارت نیرو در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی انجام داد و خدای متعال نیز رحمت خود را بر ما نازل کرد؛ امیدواریم سال آینده شاهد کاهش این مشکلاتی که در سال ۹۷ در زمینه تأمین آب و برق داشتیم باشیم. همچنین سال ۹۷، ۴۰۰۰ مگاوات برق آبی خود را به دلیل شرایط دریاچه‌ها از دست دادیم. با این حال در طول سالی که گذشت هشت نیروگاه برقی با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات در مدار قرار گرفت و ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب مهار شد.

روحانی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی دولت برای روستاییان گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۵۰۰ روستا را آبرسانی کرده‌ایم و همچنین به ۳۰۰۰ روستا گاز رسانده‌ایم. ان شاءالله این روند را در سال ۹۸ و سال‌های آتی ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: اگر در سال ۹۷ مشکلاتی وجود داشته، دولت به فکر بوده و اینگونه نیست که برخی می‌گویند دولت به مشکلات مردم توجه نمی‌کند. دولت در جهت برطرف کردن مشکلات مردم طرح‌های بسیاری را در سال جاری اجرا کرد و همه توان و تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار گرفت و این راه را در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات خصمانه مقامات ایالات متحده آمریکا علیه ایران در اعمال تحریم‌ها و فشارهای جدید اظهار کرد: مشکل دیگر ما در سال ۹۷ دشمنان قسم خورده‌ای بودند که با همه توان آمدند تا جلوی پیشرفت کشور و زندگی عادی مردم را بگیرند. آمریکایی‌ها بدون هیچ دلیلی همچون معاهده‌های دیگر از برجام خارج شد و به قول خود شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد.

روحانی گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که اگر تحریم‌ها و فشارها به ملت ایران را افزایش دهند می‌توانند به ایران و تهران باز گردند و به مردم ما مسلط شوند اما دستیابی به این هدف امکان ناپذیر است و ملت ایران همانطور که از سال ۴۲ تا کنون ایستادگی کرده‌اند، ایستادگی خواهند کرد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی گفت: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. 

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود