Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:15:20 GMT

امضای قرارداد تسلیحاتی ۲ میلیارد دلاری میان روسیه و مصر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۴۰۹

امضای قرارداد تسلیحاتی ۲ میلیارد دلاری میان روسیه و مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع نظامی روسی اعلام کردند که مقامات روسیه و مصر قرارداد خرید دهها جنگنده از نوع «سو-۳۵» را به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کرده اند.

این منابع تاکید کردند که قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان روسیه و مصر از اواخر سال ۲۰۱۸ اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است جنگنده های مذکور طی سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به مصر تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع از جنگنده ها می توانند در آنِ واحد ۱۰ هدف هوایی و زمینی را نابود کنند.

کد خبر 4571192

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مصر جنگنده سو35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امضا شد

گام دوم توسعه میدان نفتی آذر با امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۳۶ میلیون دلار از سوی شرکت ملی نفت ایران به یک شرکت اکتشاف و تولید ایرانی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و توسعه سروک‌آذر امضا شد.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم همسو با برنامه و سیاست‌های کلان کشور، برنامه‌های پنج‌ساله توسعه و اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه و تولید حداکثری از میدان‌های مشترک، پس از مذاکرات فنی، قراردادی و مالی فشرده، قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر را با شرکت مهندسی و توسعه سروک‌آذر امضا کرد. مدت قرارداد ۲۰ سال و  میزان تولید برآوردی تجمعی اضافی نفت خام حدود ۱۷۷ میلیون بشکه است.

این طرح به‌منظور برداشت حداکثری از میدان مشترک آذر، تسریع در تکمیل فازهای توسعه میدان، هدایت نقدینگی کشور به طرح‌های منتخب نفت و گاز و با حداکثر سوددهی، استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های ایرانی اکتشاف و تولید (E&P)، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی استان ایلام در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

عملیات اجرایی این طرح با سرمایه‌گذاری مستقیم یک میلیارد و ۳۶ میلیون دلار شامل حفاری ۱۹ حلقه چاه جدید (۱۸ حلقه چاه تولیدی و یک حلقه چاه تزریق پساب)، نصب پمپ‌های درون‌چاهی در چاه‌های تولیدی جدید، تعمیر ۱۹ حلقه چاه تولیدی و نصب پمپ درون‌چاهی، مین‌روبی، احداث جاده و محل چاه، احداث تأسیسات روزمینی شامل تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی و تفکیک‌گر و پمپ‌های چندفازی و اجرای عملیات شکاف هیدرولیکی/ اسیدی است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان ایلام و کشور ایجاد کند.

از مزایای این طرح توسعه و افزایش برداشت از میدان مشترک نفتی آذر (مشترک با کشور عراق)، جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه از بخش غیردولتی، برآورد عواید ۷ میلیارد دلاری برای دولت با اجرای طرح و پس از کسر هزینه‌های نفتی و دستمزد پیمانکار، الزام پیمانکار در قرارداد به استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور است.

همچنین در عملیات حفاری، اجرایی و احداث تأسیسات روزمینی، از تمام ظرفیت‌های تأمین‌کنندگان دکل‌های حفاری، شرکت‌های ساخت و نصب (EPC)، سازندگان داخلی کالاها و تجهیزات، همچنین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی استفاده خواهد شد.

میدان نفتی آذر در بلوک اکتشافی اناران در استان ایلام (جنوب غربی ایران) در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر مهران، ۷۰ کیلومتری جنوب شرق شهر ایلام و در ﻣﺠﺎورت ﻣﺮز اﯾﺮان ﺑﺎ ﮐﺸﻮر ﻋﺮاق ﻗﺮار دارد. میدان آذر شامل دو مخزن سروک بالا و پایین است که سنگینی نفت میدان آذر حدود ۳۰ درجه ای‌پی‌آی بوده و عمق لایه سروک حدود ۴۵۰۰ متری از سطح زمین است. براساس آخرین مطالعات انجام‌شده، حجم درجای نفت میدان آذر حدود ۴.۴ میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

طرح اولیه توسعه میدان نفتی آذر سال ۱۳۹۰ از سوی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت تهیه و توسعه این میدان در قالب قرارداد بیع متقابل به این شرکت واگذار و توسعه آن سال ۱۳۹۱ از سوی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر آغاز شد. تولید میدان آذر با استفاده از چهار حلقه چاه ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ آغاز شد و به‌صورت تدریجی افزایش یافت. در ۵ مهر ۱۳۹۶ آزمایش تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه با استفاده از هشت حلقه چاه و ۱۵ دی سال ۱۳۹۹، با استفاده از ۱۱ حلقه چاه تازه و هشت حلقه چاه قدیمی، دبی تولیدی به روزانه ۶۵ هزار بشکه افزایش یافت و آزمایش تولید با موفقیت به اتمام رسید.

با توجه به مشترک بودن میدان و با هدف کنترل مهاجرت نفت، پس از شروع تولید از میدان و با هدف نگهداشت تولید، همچنین نظارت و مدیریت مخزن، عملیات‌های مختلف درون‌چاهی و سرچاهی انجام شد. مجموع تولید انجام‌شده از میدان آذر تاکنون حدود ۷۵ میلیون بشکه و دبی تولیدی آن حدود ۲۹ هزار بشکه است.

شایان ذکر است که تولید از قسمت عراقی میدان از خرداد سال ۱۳۹۳ با دبی ۱۵ هزار بشکه در روز آغاز شد و خرداد سال ۱۳۹۷ تولید به ۸۵ هزار بشکه در روز رسید و سپس با افت شدید روبه‌رو شد و هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار بشکه است. مجموع تولید انجام‌شده از میدان بدرا تاکنون حدود ۱۷۰ میلیون بشکه است که بیش از دو برابر تولید انجام‌شده از میدان آذر است، بنابراین مهاجرت از قسمت ایرانی به عراقی دور از انتظار نیست و لزوم تسریع توسعه میدان آذر در فاز ۲ را نشان می‌دهد.

شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد به‌منظور افزایش سطح رفاه مردم و در قالب اجرای مسئولیت‌های اجتماعی (CSR)، ۱۰ میلیون دلار برای بهبود زیرساخت‌های منطقه هزینه‌ کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • امضای ۶ قرارداد نفتی با حضور مخبر
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و افغانستان
  • قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امضا شد
  • امضای ۱۳ میلیارد دلار قرارداد نفتی/ بزرگترین قرارداد‌های نفتی یک دهه اخیر
  • امضا تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران و بیمه مرکزی
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور