Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:50:52 GMT

بارش 80 سانتی متری برف در کوهستان های مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۶۶۱

بارش 80 سانتی متری برف در کوهستان های مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان را بیشتر از نیم متر ارزیابی و اعلام کرد که بیشترین میزان برف در ' لاسم ' شهرستان آمل با 76 سانتی متر تا ظهر امروز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هچنین تاکنون در منطقه تونل کندلوس در غرب مازندران ارتفاع برف به 50 سانتی متر، آلاشت 45 ، کیاسر 42 و بلده نور به 27 سانتی متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش برف و باران پیش بینی شده از عصر دیروز یکشنبه در مناطق مختلف مازندران شروع شد و همچنیان ادامه دارد.
گزارش هواشناسی مازندران حاکیست که طی این مدت بیشترین میزان بارندگی در بندر امیرآباد بهشهر با بیش از 100 میلی متر به ثبت رسیده است.
ساری با 91 میلی متر ، دشت ناز 88 و گلوگاه با 83 میلی متر بیشترین میزان بارندگی را پس از امیرآباد در شب و روز گذشته داشته اند.
همزمان با بارش برف و باران ، تندباد هم بامداد امروز دوشنبه مازندران را در نوردید که بر اساس گزارش هواشناسی سرعت آن در منطقه دشت ناز ساری به حدود 100 کیلومتر بر ساعت رسید.
سرعت توفان و تند باد در رامسر و آمل به 67 و در قراخیل قائمشهر و بندر امیرآباد به 65 کیلومتر بر ساعت رسید.
بارش باران و برف هم اکنون نیز در مرکز و شرق مازندران بشدت در حال باریدن است و منجر به آبگرفتگی معابر شهری ، سیلاب و طغیان رودخانه های مرکز و شرق استانو همچنین خسارت به تاسیسات عمومی و شخصی شده است .
هنوز گزارشی کاملی از میزان خسارت سیل و توفان 24 ساعت اخیر نیست اما بر اساس گزارش شبکه توزیع برق منطقه ساری مازندران، تا کنون بیش از 2 میلیارد ریال به تاسیسات شبکه توزیع خسارت وارد شد.
همچنین دهها روستا در مناطق مرکزی و شرقی استان دچار سیل زدگی شدند.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که بارندگی ها تا روز چهارشنبه در استان مازندران ادامه دارد اما از امشب از شدت آن کاسته خواهد شد.
استان مازندران دارای بیش از سه میلیون و 258 هزار نفر جمعیت است که در 22 شهرستان ، 58 شهر و حدود سه هزارو 500 روستا زندگی می کنند.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي بارش مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور

ایسنا/سمنان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۵۰.۳ میلیمتری در ایستگاه پرور در شهرستان مهدیشهر این استان خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این ایستگاه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت بیش از ۵۰ میلی‌متر، بیشترین بارش را در سطح استان داشته است. همچنین در ایستگاه نگارمن ۳۸.۵ میلی‌متر، تاش با ۳۸ میلی‌متر و کالپوش و بادله‌کوه با ۳۷.۴ میلی‌متر رتبه‌های دوم، سوم و چهارم بارش در این استان را داشتند. 

وی با اشاره به ثبت بارش های مناسب طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: بعد از ایستگاه های ذکر شده، ایستگاه رضوان با ۲۸.۵ میلی‌متر و ایستگاه شهر میامی با ۲۷.۵ میلی‌متر، بیشترین حجم بارندگی را در شبانه روز گذشته داشتند. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان افزود: همچنین شهر مجن در شهرستان شاهرود با ۲۱.۵ میلی‌متر، شهر دیباج با ۲۱ میلی‌متر و جودانه و ملاده نیز هر کدام با حدودا ۳۲ میلی‌متر بارندگی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. 

میرشجاع با اشاره به تداوم بارش‌ها در این استان تصریح کرد: خوشبختانه امروز نیز در اغلب نقاط این استان شاهد بارش‌های خوبی بودیم. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از ادامه بارندگی‌های ناشی از این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: البته شدت بارندگی‌ها تا امروز چهارشنبه بوده و کم کم از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود. 

 وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان تاکید کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها در بعدازظهر امروز و فردا از عموم شهروندان و دستگاه های خدمات‌رسان درخواست می‌شود به هشدارهای لازم توجه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان