Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از رشد ۵ درصدی میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: رشد این میزان صدقات، علیرغم مشکلات اقتصادی جامعه نشان از سخاوتمندی یزدی‌ها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا مشعل چی در مصاحبه با یزدرسا؛ از رشد ۵ درصدی میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری ما جمع‌آوری ۸ میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که تاکنون 7 میلیاردتومان آن جمع‌آوری‌شده و 87 درصد تحقق برنامه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، یزدی‌ها را سخاوتمندترین مردمان کشور دانست و گفت: رشد این میزان صدقات، علیرغم مشکلات اقتصادی جامعه نشان از سخاوتمندی یزدی‌ها دارد ضمن اینکه ما درزمینهٔ های دیگر نظیر رسیدگی به بچه‌های یتیم، عقیقه، نذر، خیرات و زکات هم با رشد همراه بودیم.

 مشعل چی ادامه داد: کمیته امداد به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حمایتی کشور وظیفه رسیدگی به نیازمندان و محرومین را داشته و در استان یزد هم این نهاد در همه شهرستان‌ها دفتر داردکه شناسایی نیازمندان، ارائه خدمات حمایتی و نهایتاً توانمندسازی آنان از وظایف این شجره طیبه امام راحل است.

وی بابیان اینکه در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی به دنبال جذب کمک‌های آنان برای ارائه خدمت به نیازمندان هستیم گفت: یکی ازسر فصل‌ها در این معاونت بحث صدقات است و صدقات در استان یزد توسط ۱۸۰ هزار مشترکی که در ارتباط دائم و مستمر با کمیته امداد هستند جمع‌آوری می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان بابیان اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده در هر شهرستان صرفاً برای نیازمندآن‌همان منطقه هزینه می‌شود درباره مصادیق هزینه کرد صدقات اظهار داشت: صدقات درراستای رفع نیاز مددجویان تحت پوشش و غیر مددجویانی که شرایط را داشته اما هنوز نتوانستند تحت پوشش قرار بگیرند هزینه می‌شود و مصادیق آن‌هم تهیه جهیزیه، ازدواج، معیشت، رفع سوءتغذیه در مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 5 سال دارای سوءتغذیه و کمک‌هزینه درمان است که کمیته امداد به‌عنوان یک دستگاه بیمه‌گر تقریباً تمامی مددجویان خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده و هزینه‌های درمان آنان را پرداخت می‌کند.

وی تعمیر و احداث مسکن را از دیگر هزینه کردهای صدقات عنوان کرد و افزود: افرادی که حدنصاب‌ها را کسب کنند برای تهیه مسکن آنان اقدام شده و تعمیر مسکن هم برای تمامی مددجویانی که مسکن آنان نیاز به تعمیر داشته باشد انجام می‌شود.

روش‌های پرداخت صدقات 

مشعل چی در خصوص روش‌های پرداخت صدقات هم گفت: یکی از این روش‌ها صندوق‌های نصب‌شده در خیابان‌ها و منازل است اما آسان‌ترین روش، پرداخت‌های الکترونیکی است که همشهریان می‌توانند به یکی از روش‌های ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، کد ussd*8877*035#، سامانه تلفن رایگان گویای نیکوکاری به شماره 096887 و نرم‌افزارهای تلفن همراه مثل آپ، بله باد صبا هم دارای بخش صدقات بوده و با کمیته امداد همکاری دارند صدقات خود را پرداخت کنند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان، تعداد صندوق صدقات در منازل را ۱۵۵ هزار صندوق دانست و ابراز داشت: صدقات در منازل به‌صورت دوره‌ای و به‌طور متوسط دو ماه یک‌بار تخلیه می‌شوند.

مشعل چی در پایان تصریح کرد: مردم عزیز استان می‌توانند انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل خود را با شماره تلفن ۱۸۱۱ با کمیته امداد در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید سرتیپی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان صادرات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی در سال گذشته به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ بر اساس کارت‌های بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی ،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته صادر گردید که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ (۲.۱ برابر) انجام شده است که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال گذشته است (رشد ۱۶۱ درصدی)، فراهم گردید.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می‌شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود، همچنین مورد انتظار است با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای قریب ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته فراهم گردد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی در حال فعالیت می‌باشند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و چهل هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی پیش بینی می‌شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

کد خبر 6081865

دیگر خبرها

  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد