Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ستاد نشر و تبلیغ پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی خطاب به جوانان غربی گفت: حادثه تروریستی نیوزلند از یک نژادپرستی نوین پرده برداشت. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جعفر درونه عضو ستاد نشر و تبلیغ پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی در نشست بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند، با بیان اینکه حادثه نیوزلند نشان داد پیام‌های دو نامه مهم رهبری خطاب به جوانان غربی همچنان زنده است، اظهار داشت: اگر امهال و کوتاهی کرده‌ایم اما امروز ما و جامعه جهانی نیازمند نشر و دریافت پیام‌های این دو نامه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم‌فر: حادثه تروریستی نیوزیلند نشان داد تفکر نژادپرستی نوین در حال احیاشدن است

 

وی افزود: این حادثه دو پیام خطرناک دارد و از دو پدیده در حال وقوع پرده برمی‌دارد و متفکران جهان و روشنفکران داخلی و خارجی باید به آن توجه کنند.

عضو ستاد نشر و تبلیغ پیام‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی با بیان اینکه این حادثه از یک نژادپرستی نوین پرده برداشت، گفت: بعد از مدت‌ها که جهان غرب از حقوق بشر دم می‌زند این حادثه از یک نژاد پرستی در این جوامع پرده برمی‌دارد و نکته دوم که در اظهارات عامل تروریستی نیز وجود داشت، بحث جنگ‌های صلیبی بود که طرح آن بسیار خطرناک است.

درونه با اشاره به اینکه احیای جنگ‌های صلیبی بعد از 11 سپتامبر در اظهارات جورج بوش وجود داشت و آن زمان به نحوی خواستند آن را مخفی کنند، تاکید کرد: طرح احیای جنگ‌های صلیبی به‌رغم بی‌تفاوتی به آن و مسکوت ماندنش در این این سال‌ها، هنوز از راهبردهای غرب خارج نشده و آتش زیر خاکستر است که امروز ما آن را در اظهارات این عامل تروریستی مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان این نکته که عاملان این جنایت خود را دست پرورده روشنفکران و متفکران نمی‌دانند و پشتوانه این جنایت یک سیاستمدار افراطی غربی است، اظهار داشت: یک عملگرای افراطی الگوی این تروریست‌ها قرار گرفته که بسیار خطرناک است و نشان می‌دهد فاصله فکر تا عمل در این جوامع به هم نزدیک شده و می‌تواند صلح جهانی را به خطر بیاندازد.

این پژوهشگر مسائل سیاسی و فرهنگی با طرح این پرسش که چرا متفکران جهان و روشنفکران نسبت به این مسئله سکوت کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از دلایل بی عملی روشنفکران غرب و سایر کشورها افتادن در دوگانه دروغین "تروریست خوب" و "تروریست بد" است و همین باعث شده نتوانند نقش‌آفرینی کنند. متفکران جهان اسلام وظایف بسیاری را برعهده دارند و باید از پیام‌های نامه‌های رهبری استفاده کنند و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

درونه با اشاره به گسترش ایمان مذهبی و ایمان اسلامی و مقابله با این موضوع در جهان غرب، اظهار داشت: نمونه عملی آن مقابله با جمهوری اسلامی و نمونه فکری‌اش مقابله با اسلام انقلابی است که متفکران باید ابعاد این تقابل‌ها را ترسیم کنند تا بتوانیم زمینه‌های فکر خشونت بار را در جهان از بین ببریم.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حملات تروریستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حملات تروریستی حملات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

محمدمهدی ایرانمنش نوجوان ۱۳ ساله از مجروحان حادثه تروریستی کرمان به خیل شهدا پیوست.

به گزارش مشرق، محمدمهدی ایرانمنش از مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان که در بیمارستان بستری بود، به شهادت رسید.

وی ۱۳ ساله بود و تا به امروز شرایط سختی را سپری کرده بود.

پدر این نوجوان نیز در این جنایت تروریستی به شهادت رسیده بود.

دیگر خبرها

  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • شهادت نوجوان مجروح حادثه تروریستی کرمان
  • شهادت آخرین مجروح حادثه تروریستی کرمان
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثهٔ تروریستی کرمان
  • مجروح نوجوان حادثه تروریستی کرمان به پدر شهیدش پیوست
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد