Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طرح «نوجوان کتاب‌خوان _ نوجوان فهیم» از تابستان سال ۹۷ با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان دختران نوجوان مجاور و زائر حرم حضرت معصومه(س) در رواق نوجوان دختران حرم مطهر آغاز شد.
در این طرح که برای دختران ۱۱ تا ۱۸ سال است در هر فصلی تعدادی کتاب به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی‌ شده و دختران نوجوان باید از میان این منابع چند کتاب را به‌صورت اختصاصی انتخاب کرده و مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل آغازین این طرح کتاب‌خوانی، «سلام بر ابراهیم»، «قول دقیقه ۹۰»، «تن تن و سندباد»، «چُغُک»، «پسران دوزخ، فرزندان قابیل»، «سفر سرخ»، «یادت باشد»، «جستجوگران شمشیر عدالت» و «شازده کوچولو» به‌عنوان کتاب برگزیده این طرح معرفی شده بودند که باید شش کتاب از سوی شرکت‌کنندگان مورد مطالعه قرار می‌گرفت.
در فصل دوم از هشت کتاب معرفی‌ شده، چهار کتاب از سوی نوجوانان مطالعه شد که در این فصل کتاب‌های «نامیرا»، «توضیح الرسائل»، «برادر من تویی»، «سقای آب و ادب»، «ابدی»، «شما سه شامی و پادشاهان پیاده(۱)» بود.
برای فصل زمستان نیز، چهار کتاب «کوچه اقاقیا»، «ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند»، «آواز بچه آتش»، «پایگاه سری» به‌عنوان منبع در سومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «نوجوان فهیم» انتخاب‌ شدند که دختران نوجوان باید این مجموعه کتاب ‌را به‌صورت اختصاصی مطالعه و امتیاز مورد نیاز را کسب می‌کردند.
بعضی از کتاب‌هايی كه در این طرح انتخاب‌ شده از کتاب‌های مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب است که از آن جمله می‌توان به کتاب فاخر و ماندگار «سلام بر ابراهیم» اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب خواندن این کتاب را به نوجوانان توصیه کرده‌اند.
نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه باید پس از مطالعه تعدادی از این کتاب‌ها، پازل کتاب‌خوانی این مسابقه را از رواق دختران حرم مطهر دریافت كرده و روند مسابقه را طی کنند.
به همه‌ کسانی که موفق به تکمیل پازل کتاب‌خوانی شوند، از سوی آستان مقدس نشان «نوجوان کتاب‌خوان – نوجوان فهیم» و جوایز دیگر اهدا می‌شود.
این مسابقه کتاب‌خوانی در طول سال برای نوجوانان ادامه دارد و نوجوانان دختر علاقه‌مند می‌توانند در مسابقه‌های تک کتابی رواق كودک و همچنین حلقه‌های کتاب‌خوانی که با حضور مربیان فرهنگی برگزار می‌شود، شرکت كرده و از مزایای حضور در این طرح بهره‌مند شوند.
نوجوانان برای تهيه كتاب‌ها و منابع مسابقه اضافه بر شیوه امانی، می‌توانند از طریق فروشگاه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) منابع مورد نظر را با تخفیف ویژه خريداری كنند، ضمن اینکه امکان دانلود اینترنتی کتاب‌ها برای شرکت‌کنندگان فراهم است.
طرح کتاب‌خوانی «نوجوان کتاب‌خوان_ نوجوان فهیم» همزمان با بهار ۹۸ نیز در رواق کودک و نوجوان برگزارشده و منابع آن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسابقه کتاب‌خوانی می‌توانند به بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره)، رواق نوجوان دختران مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۳۸- ۳۷۱۷۵۴۴۳ تماس بگیرند.
حسین شاهبداغی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه دختران نوجوان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نوجوان در سیل عنبرآباد مفقود شدند


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، یزدان افشاری‌پور روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از سوی اداره کل عشایری جنوب کرمان و فرمانداری به خانواده های عشایری اطلاع داده شده بود که محل را هنگام سیلاب ترک کنند اما این خانواده‌ها حاضر به جابه جایی نشده بودند.

وی با اشاره به تلاش امدادگران برای یافتن این افراد تاکید کرد که یکی از این افراد زنده پیدا شده و جست و جو برای سایرین ادامه دارد.

به گفته افشاری پور، این نوجوانان ۱۲، ۱۷ و ۲۰ ساله بودند.

وی همچنین اظهار داشت که ۴۰ راس دام هم در این منطقه مفقود شده است.

 بارش شدید باران از روز گذشته (سه‌شنبه ) در برخی از مناطق استان کرمان آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد. سازمان هواشناسی با اعلام هشدار قرمز بر سیل و آبکرفتگی طی این سامانه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • ۲ نوجوان در سیل عنبرآباد مفقود شدند
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد