Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «ولادیمیر ایوانوفسکی» رئیس پلیس نظامی در وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد تمامی شرایط برای اقدام نیرو‌های ناظر سازمان ملل از سوی طرف سوری در بلندی‌های جولان فراهم شده است.

این مقام وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ما اکنون در منطقه‌ای از ارتفاعات جولان در خط براوو، طرف شرقی سوریه، جائیکه ۶ ایستگاه نظارتی از پایان سال گذشته ایجاد شده، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایستگاه‌های نظارتی برای کنترل اوضاع در منطقه عاری از سلاح و نیز نظارت بر آتش‌بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی ایجاد شد. امروز وارد اولین مرکز شدیم و این مرکز طی سه ماه از نظر مهندسی تجهیز شده است.

ژنرال ایوانوفسکی افزود: تا به امروز ما تمامی شرایط را فراهم کردیم تا نیرو‌های ناظر سازمان ملل ایستگاه‌های خود را بتوانند شکل داده و ماموریت خود را در این منطقه به طور کامل به انجام برسانند.

پلیس نظامی از سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از نیرو‌های نظامی روسیه در سوریه آغاز بکار کرده است. این نیرو‌ها در سوریه فعالیت دارند و به گشت زنی در منطقه حائل در ادلب و بلندی‌های جولان و نیز به حفاظت از کاروان‌های امداد سازمان ملل کمک می‌کنند.

در آگوست سال ۲۰۱۸ پس از آزادسازی قنیطره از چنگال تروریست ها، ماموران سازمان ملل به همراه نیرو‌های پلیس نظامی روسیه برای اولین بار در چند سال اخیر وارد این منطقه شدند. در اکتبر سال ۲۰۱۸ پلیس نظامی روسیه برای اولین بار عملیات گشت‌زنی مشترک با حافظان صلح سازمان ملل در این منطقه را اجرا کرد.

بلند‌ی‌های جولان بخشی از خاک سوریه واقع در ۷۰ کیلومتری دمشق است. صهیونیست‌ها در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از این مناطق را به اشغال خود درآورند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت. نتانیاهو در واکنش به محکومیت‌های بسیار بار‌ها اعلام کرده که تل‌آویو هیچگاه به مرز‌های ۱۹۶۷ بازنمی‌گردد و بلند‌ی‌های جولان همیشه در کنترل این رژیم باقی خواهد ماند.

در دسامبر سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش مرز‌های خود به بلند‌ی‌های جولان را پوچ و بی‌اعتبار دانست و از آن‌ها خواست تا از این مناطق خارج شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار