Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:12:07 GMT

بازسازی و احیاء 25 سردهنه خاکی رودسر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۲۲۶

بازسازی و احیاء 25 سردهنه خاکی رودسر

رشت - ایرنا - فرماندار رودسر از احیاء و بازسازی 25 سردهنه خاکی شهرستان با استفاده از ماشین آلات سنگین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین اسماعیل پور روز دوشنبه در جلسه ساماندهی وضعیت رودخانه ها و انهار شهرستان که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: مابقی نقاط مخاطره آمیز نیز با برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در حال انجام مراحل قانونی مربوطه به منظور بازسازی، تکمیل و آبگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حدود یک­ سوم از رودخانه­ های استان در منطقه عملکرد امور منابع آب رودسر و املش واقع شده که خود نشاندهنده ضرورت ساماندهی وضعیت رودخانه ­های این مناطق گیلان بر اساس شیوه ­نامه ابلاغی استاندار است.
فرماندار شهرستان رودسر همچنین با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها که با هدف کاهش مخاطرات ناشی از سیل و مدیریت صحیح مصالح رودخانه ای صادر شده، بر لزوم دقت نظر اعضا جهت بهره گیری حداکثری و سریع از ظرفیت این شیوه نامه تاکید کرد.
وحید خرمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز با تاکید بر ضرورت بکارگیری درست و صحیح مفاد شیوه ­نامه ابلاغی به منظور تسریع و پیشبرد ساماندهی رودخانه­ های شهرستان و برداشت فنی و اصولی مصالح رودخانه ­ای تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت­ های شرکت آب منطقه ­ای گیلان و سایر سازمان­ها و ادارات ذیربط، طرح­ های ساماندهی ارائه شده از طرف سازمان­ های ذیربط و همچنین اشخاص حقوقی معین شده در قانون، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، قابلیت بررسی و اجرا خواهند داشت.
در این جلسه ، وضعیت طرح تصفیه­ خانه طول­ لات و مخرن تأمین آب رحیم آباد و کلاچای، همچنین وضعیت بازسازی انهار نوده و بی­بالان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص آنها صادر شد.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 شرق مرکز استان گیلان واقع و با یک هزار و 989 کیلومتر مربع مساحت، سومین شهرستان استان از نظر وسعت است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رودسر گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد