Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات محلی گزارش داد که ۱۵۰ نفر از نیروهای امنیتی افغان توسط طالبان اسیر شدند اما مقامات دولتی این گزارش را رد می‌کنند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات محلی افغان اعلام کردند که پس از تعقیب نیروهای افغان به مرز ترکمنستان توسط طالبان و بازگرداندن آن‌ها به خاک افغانستان، طالبان 150 نفر از نیروهای امنیتی را به اسارت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات در منطقه‌ای در ولایت «بادغیس» واقع در شمال غرب افغانستان اتفاق افتاد و شمار نیروهایی که در شهرستان «بالا مرغاب» در یک هفته اخیر را به 190 نفر افزایش داد.

روز یکشنبه برخی مقامات افغان تلاش کردند تا بازداشت نیروهای امنیتی را کم اهمیت جلوه داده و عنوان کردند، نیروهایی که وارد خاک ترکمنستان شدند به جناح دولت بازگشتند. «جمشید شهابی» سخنگوی والی بادغیس اظهار داشت که فرار نیروها به سمت ترکمنستان بخشی از برنامه امنیتی از پیش تعیین شده بود.

«فرید اخیزی» از اعضای شورای ولایتی بادغیس نیز دستگیری 150 نفر از نیروهای امنیتی توسط طالبان را تایید کرد.

گریختن 140 نظامی افغان به خاک ترکمنستان در حمله طالبانمعاون رهبر طالبان: تحت نفوذ کسی نیستیم؛ نظام آینده افغانستان علیه دیگر کشورها نیستاشرف غنی: مالکیت روند صلح متعلق به دولت و مردم افغانستان است

رفتار طالبان با اسیران نیروهای امنیتی در مناطق مختلف متفاوت است. در برخی موارد نیروها زندانی، و یا اعدام می‌شوند اما غالباً این نیروها پس از اینکه اعلام کنند دیگر با طالبان وارد جنگ نمی‌شوند آزاد می‌شوند.

شهابی در این باره به «رادیو آزادی» گفت: وزارت خارجه افغانستان با دولت ترکمنستان تماس گرفته و نیروهای افغان با تسلیحات خود وارد خاک این کشور شدند و قرار است از بندر «تورغندی» به افغانستان بازگردند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند

سازمان پزشکان بدون مرز از آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران اهل افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته است بیش‌تر این افراد از دهه‌ها به این‌سو در آن کشور زندگی می‌کردند.

در اعلامیه‌ سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: برای بسیاری از افغان‌ها این بازگشت به معنای بسته‌بندی وسایل و حمل آن‌ها با اسب، گاری، ماشین و سفر دسته‌جمعی به کشوری است که در حال حاضر با فقر گسترده، خدمات ناکافی صحی و افزایش محدودیت‌ها برای زنان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

مرحله دوم اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغان از پاکستان در ۱۵ اپریل سال جاری آغاز شد.

به گفته این سازمان، این مرحله حدود ۸۰۰ هزار دارنده کارت شهروندی افغانستان (ACC) که از سوی پاکستان صادر شده را نیز در معرض خطر اخراج قرار داده است.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد