Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز(دوشنبه ۲۷ اسفندماه) ۱۰ میلیون سهام شرکت راهیابان فردا (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار شرکت های کوچک و متوسط (SME) فرابورس ایران در تابلوی رشد و در نماد معاملاتی (هفردا۱) عرضه می‌شود.

 ارزش اسمی هر سهم «هفردا1» 100 تومان، تعداد کل سهام شرکت 100 میلیون سهم و تعداد کل سهام قابل عرضه در عرضه اولیه 10 میلیون سهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که مطابق با مفاد ماده ۲ «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس» خرید سهام شرکت «راهیابان فردا» صرفا توسط اشخاص و سازمان‌های ذیل  امکان پذیر است.

بر این اساس کلیه اشخاص حقوقی وسرمایه‌گذاران نهادی شامل،بانک‌ها و بیمه‌ها، هلدینگ ها، شرکت های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، شرکت تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بیش از ۵ درصد یا بیش از ۵ میلیارد ریال از ارزش اسمی اوراق بهادار در دست انتشار ناشر را خریداری کند، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی شرکت‌های دولتی و اعضای هیات مدیره و مدیران ناشر یا اشخاصی که کارکرد مشابه دارند، می‌توانند اقدام به خرید سهام «هفردا1»کنند.

این در حالیست که امکان ورود سفارش برای هریک از معامله گران برخط (آنلاین) که مشمول یکی از گروه‌های مجاز به خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و متوسط هستند، وجود دارد.

همچنین امکان ورود سفارش برای هر یک ازمعامله‌گران برخط (آنلاین) به این صورت است که معامله گران برخط اشخاص حقوقی بدون محدودیت در ورود سفارش خرید می‌توانند، سفارش بگذارند و معامله گران برخط اشخاص حقیقی با رعایت حداقل ارزش هر سفارش خرید به میزان 5 میلیارد ریال، می‌توانندسفارش‌گذاری کنند وکلیه درخواست‌های خرید اخذ شده توسط کارگزاران جهت عرضه اولیه، می بایست به قیمت محدود باشد.

 از سویی با توجه به این موضوع که سهام شرکت راهیابان فردا فاقد بازارگردان است، معاملات ثانویه سهام شرکت مذکور بر اساس بند ۲-۲ ماده ۳ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران، امکان پذیر است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D7j برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام