Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرایی با بیان اینکه در سال ۹۷ رویکرد بسیج سازندگی در سال ۹۷ زنجیره ارزش بوده است، گفت: ایجاد ۷ هزار و ۲۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی و بسته بندی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال ۹۷ بوده است.

«محمد زهرایی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های بسیج سازندگی در تحقق شعار سال ( حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی ) گفت:  یکی از ماموریت های بسیج سازندگی کمک به دولت و نهادهای انقلابی برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است و تا مردم پای کار نباشند طرح و خط مشی موفق نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزیت شبکه بسیج سازندگی  و بسیج مستضعفین در شبکه عظیم نیروی انسانی است که تا دل روستاهای  کشور را فراگرفته است و اقشار 22 گانه بسیج ، اقشار متخصصین از آحاد مردم هستند که در بزنگاههای مختلف در کشور پای کار بودند و قشری  دغدغه مند و انقلابی هستند.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در سال 97 بسیج سازندگی به 72 هزار  نفر با الویت مناطق محروم ،اموزش امنیت غذایی ، مهارت اموزی، داده است و برای توانمند کردن مردم حلقه واسطه میان مردم و دستگاههای اجرایی بوده است، سازمان بسیج سازندگی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای ،وزارت کار  به مردم کمک کرد  تا راحت تر اموزش ببینند و مهارت ها را کسب و مجوز مورد نظر را بدست اورند این امر به مردم در ایجاد شغل مورد نظرشان کمک کرد و از سوی دیگر موجب موفقیت در  تولید مواد غذایی برای امینت غذایی شد.

 

زهرایی ادامه داد: رویکرد بسیج سازندگی در سال 97 زنجیره ارزش بوده و تنها به تولید اکتفا نکردیم، زنجیره ارزش عبارتند از تامین ، تولید، صنایع تبدیلی ،بسته بندی و بازار است.

 

وی اظهار کرد: هر کارگاهی که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است حول محور زنجیره ارزش و به قصد بازار مطمئن بوده است، راه اندازی 313 نمایشگاههای شهرستانی ، اموزش تسهیل گران برای اموزش کار آفرینی در میان مردم، همکاری با سازمان فنی حرفه ای و وزارت کار  برای اموزش توسط مربیان وفراخون مردمی توسط بسیج سازندگی ، از جمله اقدامات بسیج سازندگی در حوزه توانمندی سازی است.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی در مورد عملکرد بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال در سال 97 گفت:  ایجاد  7 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد امنیت غذایی و صنایع تبدیلی و بسته بندی ، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال 97 بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت غیر مستقیم بسیج سازندگی در اشتغال غیر مستقیم اظهار کرد: در اشتغال مستقیم نیز بالغ بر 14 هزار 500 اشتغال مستقیم با مشارکت بسیج سازندگی ایجاد شده است که این آمار در جایی  ثبت نشده است.

 

زهرایی با اشاره به تبدیل نمایشگاههای موقت به دائمی و شناسایی سرخوشه های بازار یابی دقیق گفت: تلاش کردیم در سال 97 نمایشگاهها را به یک برند منطقه ای و قابل توجه تبدیل کنیم و تا تولید کنندگان بتوانند با بسته بندی بهتر و اموزش، آنها را به تولید کنندگان پایدار و حرفه ای تبدیل کنیم  و در این راه گامهای موثری برداشته شده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم.

 

زهرایی در مرود حمایت بسیج سازندگی از تولید ملی تصریح کرد: بسیج سازندگی در تمامی ماموریت های خود در حوزه محرومیت زدایی، تمامی مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز را کالاهای ایرانی استفاده کرده است و در تهیه جهزیه، کمک معیشتی و اجزای پروژه های عام المنفعه به طور کلی از ساخت داخل کشور استفاده کرده است تا به تولید ناخالص ملی کمک کنیم تا این گفتمان به یک فرهنگ رایج در میان مردم تبدیل شود.

 

وی گفت: باید بپذیریم تولید داخل حتی اگر هزینه های بالاتری دارد در مقطع زمانی کوتاه این هزینه هارا بپذیریم تا تولید کننده داخلی ما بتواند ثبات و قدرت بگیرد و سپس به کیفیت و کاهش قیمت متمرکز شویم./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان ایام نوروز خبرگزاری بیانیه گام دوم انقلاب سال نو اردوهای راهیان نور اردبیل روزنامه شهرستان آران و بیدگل سال ۹۷ کارگاه بسیج اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

به تعبیر مک لوهان رادیو امتداد یکی از مهمترین خواص انسانی یعنی گوش است و در پرتو این وسیله، انسانهای هزاران کیلومتر دورتر از خود را در کنترل دارد. پس با این توصیف رادیو در انفجار فضا و زمان نقش مهمی بر عهده دارد.

بدون تردید رادیو به عنوان یکی از اولین‌های وسایل ارتباط جمعی نقش فعال و اساسی در تحولات اجتماعی، اقتصادی کشور بر عهده داشته و همیشه به کمک برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها آمده است.

از آنجا که خانواده نقش برجسته‌ای در جهاد اقتصادی دارد، نحوه تعامل رادیو با اقتصاد فردی و خانواده به عنوان هسته اولیه و رکن اساسی جامعه تاثیرگذار است. لذا هر گونه تغییر یا بهبود اقتصادی، می‌تواند جهاد اقتصادی یا مشارکت مردمی را در پی داشته باشد.ساعت طلایی و ویترین شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه روزیِ نو به عنوان یک مجله رادیویی آغاز می‌شود. این برنامه با فضایی آرام بخش در صبحگاهی پرتلاش مخاطب را برای طلب روزی حلال تشویق می‌کند. تولید محتوا آن هم در مفهوم جهاد اقتصادی با محوریت جهش تولید خانواده و فرد را برای مشارکت فعال در تولید، مدیریت در مصرف و حتی تربیت نیروی اقتصادی و ارزشی ارشاد و فضای مجاهدت را در بخش‌های متنوع این مجله رقم می‌زند.مخاطب در هشتاد دقیقه این برنامه که به طور زنده و ساختاری ترکیبی از ساعت 6:30 پخش می‌شود، اهداف شناختی-نگرشی و رفتاری را با افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی، ایجاد تقویت یا تغییر نوع نگرش و باور و ایجاد و تقویت رفتار مثبت را تجربه می‌کند. طراحی سه بخش خبری کارشناس محور به همراه خبرهای روز و پایگاه‌های خبری و گفتگوی ویژه خبری از ویژگی‌های این برنامه خواهد بود. گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد با تعامل روانی خانواده ایرانی، زمینه رشد و تعالی افراد و خانواده را مهیا کروه تا با صمیمیت و تلاشی که بر فضای آرام بخش خانواده حاکم است بهره‌وری اقتصادی و رفاه مطلوب را صبحگاهان به مخاطبان خود هدیه کند.روزیِ نو با امیدبخشی تلاش می‌کند از تو حرکت از خدا برکت را به کاسب محله توصیه کند و رزق و روزی حلال را به عنوان یک ارزش دینی روز به روز تصوبت کند گرچه برای رسیدن به این مهم، با گفتگوی حضوری و غیرحضوری مدیران، مسئولان و نمایندگان خانه ملت آنان را به پاسخگویی و مطالبات مردم فرا می‌خواند.شاید بتوان گفت ساختار و ترکیب برنامه که نشات گرفته از روز روشن است با ابراز موسیقی و آیتم، کار رسیدن به هدف را سهل‌تر و آسانتر کرده است اما نمی توان از اجرای مناسب مجریان فاصله گرفت که این نشاط و شادمانی را با ذوق و سلیقه تهیه‌کنندگان برنامه به مخاطب عرضه می‌کنند.توسعه اقتصاد ملی با فناوری و سرمایه هر جامعه‌ای می‌تواند محیط اجتماعی را آماده پذیرش تحول سازد و رسانه‌ها بویژه شبکه تخصصی اقتصاد ابزاری موثر برای رسیدن به این مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور