Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:53:01 GMT

سند تحول بنیادین ضامن تحقق اهداف انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۶۶۳

سند تحول بنیادین ضامن تحقق اهداف انقلاب

مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: بر اساس اهداف اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ایران اسلامی در سال ۱۴۰۴ باید بالاترین رتبه را از نظر کیفیت آموزشی در کشور‌های منطقه برخوردار باشد.

وی افزود: پرورش یافتگان نظام جمهوری اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین باید دین اسلام را دین حق بدانند و آزادانه و با شجاعت از آن دفاع کنند و در عین حال متخلق به اخلاق اسلامی و عامل به احکام شریعت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک مقام تربیت اسلامی را از اهداف عالی سند تحول بینادین دانست و عنوان کرد: در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی و پرورش دانش آموزان، اندیشمندان بسیاری به شهادت رسیدند از جمله شهیدان رجایی و باهنر که امروز یاد و تصویر این بزرگواران زینت بخش محفل ما است.

مدیر آموزش و پرورش باغملک ادامه داد: بیش از یک دهه برای تنظیم این سند وقت صرف شد و زبده‌ترین و متخصص‌ترین افراد برای تربیت دانش آموزان برنامه ریزی کردند تا آرمان‌های انقلاب تداوم یابد.

وی در پایان گفت: آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تقدیر از فعالان حوزه پرورشی در تالار ولایت آموزش و پرورش باغملک برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش