Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:42:37 GMT

213 عنوان کتاب در ایلام به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۷۸۹

213 عنوان کتاب در ایلام به چاپ رسید

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کتاب در قالب 300 هزار جلد در موضوع های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبیات، کودک و نوجوان و ... در این استان چاپ و منتشر شده است.
وی با ذکر اینکه اکنون 30 ناشر در استان ایلام فعالیت دارند، ادامه داد: هم اینک نزدیک به سه هزار نویسنده و مولف در استان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگ و ارشاداسلامی ایلام به حمایت های این اداره کل از ناشران اشاره کرد و یادآور شد: طی سال جاری توسط کمیته استانی خرید کتاب طی 2 مرحله در مجموع یک میلیارد ریال از آثار مولفان استان ایلام خریداری شده است.
قیطانی حمایت پیش از چاپ برای آثار فاخر و ارزشمند که دارای شرایط ویژه از لحاظ پژوهشی بودن، نو بودن، آثار فاخر مرتبط به فرهنگ بومی و محلی را از دیگر حمایت های این اداره کل در حوزه نشر عنوان کرد.
به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، از مجموع آثار خریداری شده 430 میلیون ریال در حمایت از آثار فاخر حوزه موسیقی، ادبیات شفاهی بومی، محلی استان بوده است.
وی اهدا کتاب به مراکز فرهنگی، مساجد و مراکز آموزشی به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال جاری برشمرد.
قیطانی صرف 2 میلیارد و 700 میلیون ریال برای حمایت از کتابفروشی های استان و توزیع کتب نفیس به ارزش حدود 600 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های حوزه نشر استان در سال جاری برشمرد.
7171/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات فرهنگی هنری کودک و نوجوان موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر