Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@23:53:39 GMT

۵ هزار زندانی لرستانی مشمول عفو ۲۲ بهمن شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۹۲۶

۵ هزار زندانی لرستانی مشمول عفو ۲۲ بهمن شدند

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌ کل دادگستری لرستان امروز یک‎شنبه، 26 اسفند در جلسه شورای قضایی استان لرستان با تقدیر از معاونان و مسئولان سازمان‌های تابع بابت زحماتی که در سال اخیر کشیده‌اند، اظهار کرد: در سال آینده همچنان مسئولان با تلاش‌های خود بیشتر از پیش رضایت مردم را کسب کنند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که مسئله تنظیم بازار نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد، گفت: انتظارات از دستگاه قضا و نهادهای وابسته به آن در جهت نظارت و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی در امر تنظیم بازار به‌جا بوده و همه ما موظفیم در این راستا تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دستگاه قضا در استان لرستان با بیان این‌که قسمتی از آشفتگی بازار ناشی از سر در گمی دستگاه‌های دولتی است و این دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای آن برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی داشته باشند، ادامه داد: در بحث واردات نهاده‌های دامی که امروزه علت اصلی افزایش قیمت گوشت و مرغ است باید به‌دنبال دلیل اصلی انحصار در امر واردات این نهاده‌ها بود و در این راستا دستگاه‌های دولتی باید سیستم واردات نهاده‌های دامی را سامان‌دهی کنند که هر شخصی به غیر از پرورش‌دهندگان دام نتواند در این سیستم ثبت سفارش کند و به جای رفع معضل، بازار دلالان را رونق بخشد.
بدری بیان کرد: سوءاستفاده‌ها در این زمینه در حال رخ دادن است که باید بر فعالیت‌های دستگاه‌های مربوطه و واردکنندگان این محصولات نظارت کامل و دقیقی انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام تعطیلات نوروز و مسافرت گردشگران در این ایام، بیان کرد: در ایام نوروز مسافرت‌های مردم نباید مختل شود و مشکلات پیش آمده برای مسافران باید فوری و در محل برطرف شود که در این راستا دستگاه قضا و سازمان‌های تابع در ایام تعطیلات به‌صورت کشیک و دائمی حضور دارند.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: امورات قضایی و انتظامی در ایام نوروز نباید موجب اختلال در مسافرت مردم شود و در صورت نیاز قاضی کشیک و نیروی انتظامی و راهور و راهنمایی و رانندگی باید در محل حاضر و مسئله را حل و فصل کنند.
بدری در ادامه ضمن تقدیر از عفو بزرگ 22 بهمن امسال، گفت: تاکنون پنج هزار و 121 نفر از زندانیان استان لرستان مشمول این عفو بوده و آزاد شده‌اند و با تلاش‎های همکاران‌مان در سازمان زندان‎ها در حال بررسی شمولیت سایر زندانیان هستیم.
رئیس شورای قضایی استان لرستان عنوان کرد: موضوع مرخصی زندانیان در ایام نوروز برای این‌که این محکومان در این تعطیلات در کنار خانواده‎هایشان باشند با تلاش دادستان‌های شهرستان‎ها و هماهنگی با سازمان زندان‎ها در حال پیگیری و به سر انجام رسیدن است.
وی با اشاره به این‌که باید از حضور مسئولان و مدیران کشوری که به استان سفر می‎کنند نهایت استفاده را برد، اظهار کرد: مسئولان در این سفرها باید حرف مردم را به گوش آن‌ها برسانند و صرفاً پراختن به تعریف و تمجید و پذیرایی و نصب بنرهای متعدد و هزینه‎هایی این‎چنینی و نیز افتتاح چند باره برخی پروژه‎ها دردی دوا نکرده و صرفاً مردم را نسبت به مسئولان بدبین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی رئیس کل دادگستری لرستان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند