Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:14:37 GMT

در ۹ ماهه سال ۹۷ چند مجوز موسیقی صادر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۹۶۴

در ۹ ماهه سال ۹۷ چند مجوز موسیقی صادر شد؟

آمار مجوزهای صادر شده موسیقی در سال ۱۳۹۷ (۹ ماهه اول فروردین تا پایان پاییز) اعلام شد.

روابط عمومی دفتر موسیقی اعلام کرد، در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد دو هزار و ۱۷۸ عنوان اجرای صحنه‌ای با سه هزار و ۸۹۴ بار اجرا مجوز گرفته است.

در این دوره ۵۴۸ آلبوم موسیقی، ۲۰ آلبوم تصویری موسیقی، ۳۲۴ نماهنگ، ۷۳ کتاب گویا مجوز دریافت کرده اند و برای دو هزار و۴۶۰ تک آهنگ، ۱۴۱ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری مجوز صادر شده است و ۱۹ هزار و ۶۲۳ شعر از دفتر موسیقی برای اجرا یا انتشار مجوز گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این دوره ۱۸ جشنواره در حوزه موسیقی از دفتر موسیقی معاونت هنری مجوز گرفته است.

در مقایسه آمار دوره ۹ ماهه سال ۹۷ با دوره مشابه ۹ ماهه سال ۹۶، مجوز تک آهنگ رشد قابل توجه نزدیک به دو برابری (رشد ۹۴ درصد) را نشان می‌دهد.

اجراهای صحنه‌ای (۵۴ درصد)، شعر (۵/.۱۵ درصد) استودیو صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی (۸/۱۲ درصد) و نماهنگ ۲۰ درصد و جشنواره (۵/۲۸ درصد) افزایش داشته و تعداد آلبوم‌های موسیقی و کتاب گویا نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است.

با توجه به جریان موسیقی و موضوع اقتصاد موسیقی، در سال‌های اخیر انتشار آلبوم‌های موسیقی کمتر مورد توجه مؤسسات و مراکز قرار می‌گیرد.

دفتر موسیقی توضیح داده است: با توجه به اینکه آمار سه ماهه پایانی سال ۹۷ از استان‌ها هنوز تکمیل نشده است، گزارش آماری مجوزهای صادر شده برای موسیقی در سال ۹۷ از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه اعلام شده است.

همچنین در ۹ ماهه (ابتدای فروردین تا پایان آذرماه) سال ۱۳۹۶، برای هزار و ۴۲۰ عنوان اجرای صحنه‌ای با تعداد دو هزار و ۶۸۰ بار اجرا، ۵۴۵ آلبوم موسیقی، ۳۰ آلبوم تصویری موسیقی، هزار و ۲۶۸ تک آهنگ، ۲۷۰ نماهنگ، ۱۹۱ کتاب گویا، ۱۲۵ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی، ۱۶ هزار و ۹۸۹ شعر و ۱۴ جشنواره مجوز صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه دوره آماری بارندگی‌ها در استان ۳۰۷ میلی متر است، میزان بارش‌های استان نسبت به این دوره ۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری را ۱۲۸.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های قزوین نسبت به سال گذشته که ۱۳۹.۶ میلی متر ثبت شده بود، هشت درصد کاهش بارندگی‌های این دوره را به ما نشان می‌دهد.

بهروزی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، بیان کرد: عمده فعالیت بارشی سامانه در شهر معلم کلایه واقع در بخش رودبار الموت شرقی با ۲۵ میلی متر بود و این میزان در مرکز استان نیز ۱۴ میلی متر ثبت بارش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • آواز سه نسل خوانندگی در «شهر مناجات»/ با این آلبوم آرام می‌گیرید