Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:13:17 GMT

عشایر شیروان به کشت گیاهان دارویی رونق می بخشند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۰۴۲

عشایر شیروان به کشت گیاهان دارویی رونق می بخشند

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: برای نخستین بار امسال، عشایر این شهرستان کشت گیاهان دارویی را انجام می دهند که موجب رونق و اشتغالزایی آنان می شود.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه سیاست این سازمان تنوع بخشیدن به تولیدات و محصولات این قشر است اظهار داشت: این طرح توسط شرکت تعاونی عشایری شهید شعبانی شیروان در سطح 30 هکتار، برای کشت گیاه دارویی گل محمدی برای عشایر این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح و جذب اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تحول بزرگی در زمینه تولیدات محصولات عشایری در این شهرستان به وجود آید.


ابراهیمی با اشاره به دیگر فعالیت های شرکت تعاونی عشایری شیروان افزود: اجرای تغذیه علمی در دام سبک( داشتی و پرواری) از دیگر طرح های ترویجی در دست اجرای این شرکت است که باعث می شود عشایر با استفاده از جیره غذایی مناسب و تغذیه علمی دام، هزینه های تولید را به حداقل برسانند.


رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: در این طرح عشایر تولید گوشت را از متوسط 17 کیلوگرم در قبال تولید یک کیلوگرم گوشت قرمز به ازای 7.5 کیلوگرم برای هر کیلوگرم گوشت، مصرف علوفه را کاهش می دهند.
 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان محمد جواد ظریف امام جواد ایام نوروز مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع سال نو کشت گیاه دارویی ایجاد اشتغالزایی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود