Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: اینجانب همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزت و منافع خود داشته باشیم و می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی روز دوشنبه در دیدار وزیر امور خارجه، ضمن مسالت قبولی زیارت عتبات عالیات توسط هیات ایرانی در سفر به کشور عراق افزود: این سفر، بسیار مفید و با برکت برای هر دو کشور دوست و ولایی ایران و عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم اینگونه سفرها در منطقه تداوم پیدا کند و همگان، از آثار و برکات آن برخوردار شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه، دوشنبه هفته گذشته به کشور عراق سفر کرد. ایشان در جریان این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات، دیدارهای مهمی نیز با مقام های کشور عراق داشت.
وی با اشاره به لزوم به کارگیری منطق و تدبیر در سیاست خارجی گفت: با کشورهایی مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل بیت(ع) هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه می‌باشد که در سایه منطق، تدبیر و درایت می‌توانیم عزت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم.
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: بحمدالله درایت، سیاست و فعالیت‌های شما در وزارت خارجه، همواره مورد تایید مردم شریف بوده است و مردم ما به شما حُسن ظن و اعتماد دارند. زحماتی که شما و همکارانتان در این مدت تحمل کرده‌اید و ان‌شاء الله در آینده اهتمام بیشتری خواهید داشت، مورد رضایت ملت ایران می‌باشد. ما نه تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزت و منافع کشور در ارتباط باشیم.
وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی و دردناک نیوزیلند، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و مسلمانان جهان، تصریح کرد: این فاجعه بسیار تاسف‌بار بود. واکنش مناسب وزارت امور خارجه و مواضع مشترک کشورهای اسلامی، می‌تواند در کاهش اینگونه حوادث مثمرثمر باشد.
مهاجمانی مسلح روز جمعه گذشته با حمله به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، مردم و نمازگزاران را به گلوله بستند. در این حادثه که یکی از افراد مهاجم آن را به صورت زنده در صفحه فیس‌بوک خود منتشر می کرد، 50 نفر کشته و نزدیک به 50 تن زخمی شدند.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، اظهار کرد: وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است. مردم شریف و نجیب ما، امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند که به نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع نمود؛ وظیفه مسئولان در این باره بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.
در ابتدای این دیدار، محمدجواد ظریف، گزارشی از سفر هیات ایرانی به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.
وزیر امور خارجه امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
1175 / 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آيت الله صافي گلپايگاني وزير امور خارجه جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی