Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:45:24 GMT

توضیحات واعظی درباره سفر اسد به تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۲۶۹

رئیس دفتر رئیس‌جمهور توضیحاتی درباره سفر اخیر رئیس‌جمهور سوریه به تهران ارائه کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۷ که صبح امروز برگزار شد، درباره مباحث مطرح شده پیرامون استعفای وزیر خارجه و عدم حضور وی در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه نیز تصریح کرد: درباره خود استعفا همه صحبت کرده‌اند، ولی آنچه درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده، باید بگویم اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارد را به خوبی تجسم کنند و همچنین مسیری که رئیس‌جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کند را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره سفر رئیس‌جمهور اخیر سوریه به تهران گفت: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که به صورت لحظه‌ای درباره آن تصمیم‌گیری شد، چون نه قرار بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران هم دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس‌جمهور هم هیچ کسی مطلع نبود. درخصوص اینکه گفته می‌شود دفتر رئیس‌جمهور باید موضوع را به آقای ظریف اطلاع می‌داد نیز باید بگویم دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیات ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما کیست.

واعظی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه من تاکنون در این باره صحبت نکرده‌ام این است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم.

وی تاکید کرد: حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس‌جمهور یا نهاد ریاست جمهوری شده ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رئیس‌جمهور و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک بشار اسد واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

کد خبر 6082021 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • رژه ارتش در تهران در حضور رئیس جمهور | تصاویر