Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@02:05:18 GMT

پیش‌بینی ورود 10 میلیون زائر در تعطیلات نوروز به مشهد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۲۹۴

پیش‌بینی ورود 10 میلیون زائر در تعطیلات نوروز به مشهد

سید حمید حسینی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: دستگاه های مختلف استان و بخش های هنری، فرهنگی و زیرمجموعه های اداره فرهنگ ارشاد اسلامی و برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی آمادگی دارند.   وی افزود: امیدواریم برای همه هم میهنانمان که به هر جای کشور سفر می کنند، سفرهای توأم با سلامت همراه باشد و به صورت ویژه برای زائران و میهمانان عزیز امام رضا(ع) آرزوی سفری همراه با سلامتی و معنویت را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حسینی ابراز کرد: ایستگاه های استقبال از زائر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس برای زائران پیش بینی شده است و در شهرستان هایی که در مسیر جاده های مشهد هستند، از جمله ورودی نیشابور قوچان به صورت خاص و فریمان، تربت جام و ملک آباد نیز این ایستگاه ها جانمایی شده تا چهره متفاوتی از پذیرایی برای میهمانان امام رئوف(ع) رقم بخورد.   مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما مشهدی ها مهمترین وظیفه مان فرهنگ میزبانی است چرا که سفر برای افرادی که به مشهد می آیند تا کسانی که به سایر نقاط ایران سفر می کنند، تفاوت دارد زیرا زائر برای زیارت امام رضا(ع) می آید و ما مجاور امام هستیم و به نیابت از حضرت میزبانی میهمانان امام مهربانی ها را به عهده داریم و این مسئولیت سنگینی است که همه خراسانی ها و مشهدی ها دارند که دو سالی است اتفاقات خوبی در این موضوع افتاده است.   وی گفت: شکرانه همجواری امام رضا(ع) میزبانی شایسته از زائران و میهمانان حضرت است که امیدواریم این اتفاق بیفتد و خدماتمان مورد رضای امام قرارگیرد.   استقبال کریمانه از زائران هدف اصلی ماست حسینی افزود: در مشهد به صورت خاص ایستگاه های استقبال در مجموعه های ورودی از جمله ترمینال، فرودگاه و راه آهن پیش بینی شده است و یکی از مهمترین کارها که تکریم زائران در بدو ورودشان به مشهد است، در این ایستگاه ها اتفاق می افتد.  علاوه بر این موضوعات راهنمایی زائر، اهدای هدایا و پذیرایی  و... نیز در این ایشتگاه ها وجود دارد.   مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه های مختلف از جمله شهرداری در بخش راهنماهای زائر و گردشگر و سایر برنامه های فرهنگی، معاونت فرهنگی و اماکن متبرکه آستان قدس در خارج از فضای حرم نیز اقدامات فرهنگی از جمله برنامه های اجرای گروه سرود رضوی در ترمینال، فرودگاه و راه آهن و... را در دستور کار خواهند داشت.   وی در خصوص پیش بینی ورود زائر در ایام نوروز 98 گفت: در سال گذشته طی بازه 25 اسفند تا 15 فروردین حدود 8.5 میلیون زائر به مشهد مشرف شدند و پیش بینی می شود امسال این آمار افزایش یابد و برآورد ما میزبانی از 10 میلیون زائر است که پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.   حسینی تصریح کرد: امیدواریم زائران علاوه بر اینکه از زیارت امام مهربانی ها بهره لازم را می برند از ما میزبانان رضایت کامل را داشته باشند.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی زیارت گردشگری مشهد مقدس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

کاوه شیرزادی از اعزام ۲۵۵ زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: این افراد ۱۰ روز؛ ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند