Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها ثبت نام کرده اند.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر شده است افزود: کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی از دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا روز ۶ شهریور ماه ۹۸ ادامه دارد.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به این پذیرش از ۱۷ بهمن ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.

توکلی افزود: کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط در این بازه زمانی ۶ ماهه (اسفند ۹۷ تا شهریور ۹۸) به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا امروز دوشنبه ۲۷ اسفند ۹۸ تعداد ۳ هزار و ۶۶۸ نفر در ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه ها بدون کنکور شرکت کرده اند.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام کرده‌اند، اطلاعیه اصلاحات در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد و داوطلبان متقاضی می‌توانند در صورت تمایل کد رشته محل‌های انتخابی خود را ویرایش کنند.

توکلی تاکید کرد: فهرست کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۶ اسفند ۹۷ از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشجو کنکور بدون کنکور حسین توکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی صدر با اعلام این خبر گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند در گروه آزمایشی مربوطه یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است.

وی افزود: این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سؤالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

صدر افزود: دفترچه سؤالات آزمون پذیرش دانشجو-معلم شامل ۲۰ سؤال با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی و ۲۰ سؤال هوش و استعداد معلمی است و زمان پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه خواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان آزمون دانشجو-معلم خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند که ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: بیشترین علاقه مندی برای شرکت در آزمون دانشجو-معلم در گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۱۲هزار و ۱۱۱ داوطلب و کمترین علاقه مندی در گروه آزمایشی هنر با بیش از ۲۲ هزار داوطلب بوده است. در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بیش از ۵۰ هزار داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز بیش از ۴۴ هزار داوطلب شرکت در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم شده‌اند.

صدر تصریح کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال ۱۴۰۳دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود.

کد خبر 6088192

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان