Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:42:08 GMT

85 درصد بودجه اختصاصی گچساران جذب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۵۱۷

85 درصد بودجه اختصاصی گچساران جذب شد

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: دولت تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب به مردم بکار گرفته به طوری که 85 درصد از اعتبارات عمرانی امسال جذب شده است.

علی خوان پایه روز دوشنبه در نشست شورای اداری گچساران افزود: با وجود تحریم های اقتصادی دولت خدمات شایسته ای را در این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله راه، بهداشت و اشتغال روستایی انجام داده که اگر این خدمات برای عموم مردم بیان نشود ظلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در شرایط خاص کنونی باید کینه و کدورت ها را کنار گذاشته و با حفظ انسجام و وحدت برای پیشرفت همه جانبه کشور تلاش کرد.
خوان پایه گفت: با وجود شرایط اقتصادی کشور در سال مالی 98-97 بیش از یکهزار و 775 میلیارد ریال از محل 2 درصد نفت، استانی، توازن، حوادث و مالیات بر ارزش افزوده به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: 85 درصد از این میزان اعتبارات عمرانی استانی، بودجه متوازن و نفت سال مالی 98-97 در این شهرستان جذب شد.
خوان پایه بیان کرد: این میزان اعتبار در 26 سرفصل و در قالب 60 برنامه برای اجرای 300 طرح عمرانی اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: مهمترین اولویت کاری در سال 98 اتمام پروژه های نیمه تمام است.
خوان پایه تصریح کرد: به منظور رفاه حال مسافران و مهمانان نوروزی باید تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران را داشته باشند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای پذیرایی مطلوب از مهمانان نوروزی در این شهرستان در بخش های مختلف از جمله رفاهی و فرهنگی انجام شده است.
خوان پایه گفت: تجهیز 320 کلاس درس برای اسکان مسافران و ساماندهی خودرو های سبک و سنگین حمل و نقل عمومی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای رفاه حال مسافران نوروزی است.
وی بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران توسط دستگاه ها در این ایام تاکید کرد و گفت: اداره ها باید در ایام نوروز برای خدمات مطلوب کشیک های منظم داشته باشند.
خوان پایه افزود: کمیته های 9 گانه اجرای برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان تشکیل شده است.
فرماندار گچساران بیان کرد: این کمیته ها شامل حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، امنیت نظامی و ترافیک شهری، هماهنگی و دهیاری ها، خدمات، اسکان و رفاهی، تنظیم بازار، نظارت و برنامه ریزی است.
وی اظهار داشت: استقرار تیم های امداد و نجات ، چادرهای سلامت و چادرهای اسکان در مناطق گردشگر پذیر شاخص از دیگر برنامه ریزی های انجام شده برای پذیرایی مطلوب از مهمانان نوروزی در گچساران است.
فرماندار گچساران گفت: همه دستگاه های اجرایی و امدادی و خدمات رسان در ایام تعطیلات نوروز برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی آمادگی های لازم را داشته باشند.
خوان پایه نظارت و کنترل کالا و خدمات در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان را یادآور شد و گفت: عرضه و فروش مواد غذایی در تعطیلات نوروزی در شرایط خوبی انجام شود.
وی ابراز کرد: به دلیل وجود اقلیم مناسب و جاذبه های سیاحتی و زیارتی متعدد در گچساران در صورت فراهم شدن امکانات لازم، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر خواهند کرد.
خوان پایه گفت: پنج پایگاه جاده ای در ایام نوروز در مناطق خیرآباد، امامزاده جعفر، دیل و کاکامبارک (ع) به مسافران خدمات اورژانسی و تخصصی ارائه می کند.
وی اظهار کرد: نظارت بر قیمت ها و توزیع کالاهای مورد نیاز، اعلام برنامه های تمام صنوف مورد نیاز برای ارائه خدمات به مهمانان نوروزی از جمله نانوایی ها، فروشگاه های ارزاق عمومی، شرکت های توزیع گاز مایع، واحدهای تعویض روغن و پنچرگیری، عاملان مجاز توزیع کپسول و پیک نیک، امداد خودرو و تعمیرگاه ها از مهم ترین وظایف کمیته های این شهرستان است.
فرماندار گچساران ابراز کرد: استقبال از مهمانان نوروزی با حضور مسئولان گچساران در ورودی شهر دوگنبدان همراه با نمایشگاه سوغات و هدایا، گستردن سفره هفت سین نوروزی در شهر دوگنبدان و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه را از برنامه های مهم فرهنگی گچساران در نوروز باستانی 98 است.
وی تصریح کرد: بکارگیری تمام توان دستگاه های اجرایی گچساران برای مهیا کردن امکانات پذیرایی مطلوب از گردشگران این شهرستان در نوروز 98 ضروری است.
شهرستان گرمسیری و نفت خیز گچساران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب در اسفند و فروردین هر سال میزبان بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر است.
2082/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دولت تمام تلاش زير ساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های عشایری شهرستان گچساران در بارش‌های سیل آسای اخیر دچار خسارت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران، اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی استان و همچنین راه‌ها خسارت وارد کرد، عنوان کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه جاده‌های عشایری در سیلاب خسارت زیادی دیدند، افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که 60 درصد آن در بارش سیل آسای گذشته دچار خسارات شده و عبور و مرور را برای کشاورزان با مشکل مواجه کرده است که نیاز به بازگشایی دارند.

احمدزاده بیان کرد: بیش از 5 هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه بهسازی و ایمن سازی شود.

وی به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و 600 میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سهم آلایندگی نفت 80 میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

احمدزاده با اشاره به اینکه عشایر مشکلاتی اعم از راه، عدم آنتن دهی تلفن همراه و تامین آب شرب در فصول کم بارش داشتند، گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات مردم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • افزون بر سه هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میامی در استان سمنان بازدید کردند
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • جاذبه های گردشگری گچساران میزبان مسافران نوروزی