Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:05:19 GMT

ازدواج بهترین همراه برای تکامل روانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۵۲۱

ازدواج بهترین همراه برای تکامل روانی است

بندرعباس- ایرنا- روان شناس و مشاور خانواده در هرمزگان گفت: انسان ها برای تبدیل خستگی های روانی خود از ناملایمات روزانه زندگی و دستیابی به آرامش روحی و روانی، نیازمند ازدواج هستند.

مهدی طاهری کُندَر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مهم ترین مساله در بحث ازدواج را تکامل روح و روان زن و مرد دانست و افزود: یک فرد برای کامل شدن خود نیازمند داشتن یک همراه و همگرا و همفکری است که از بُعد روانی یاور و همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به نیاز طبیعی دختر و پسر به یکدیگر، ازدواج پاسخی درست و کامل به این نیاز است که در آن زن و مرد زندگی مشترکی را آغاز و همراه و یاور و غمخوار یکدیگر می شوند.
این مشاور خانواده در ادامه سخنان خود بیان داشت: در راستای اهمیت تکامل و آرامش روانی زن و مرد و کاهش درصد خطاها ازدوج ها باید سنتی مشورتی بدون تحمیل باشد.
طاهری کُندَر ابراز داشت: برای موفقیت در ازدواج های سنتی بدون تحمیل بهترین سن 18 سالگی تا 27 سالگی است.
وی مزیت این ازدواج ها را حفظ ارزش های درون خانوادگی، دینی و اجتماعی، اخلاق، آرامش روانی مرد و زن و کاهش ناهنجاری های ازدواج عنوان کرد.
این استاد دانشگاه در خصوص ازدواج های مجازی نیز گفت: بیشتر این ازدواج ها در سن های پایین اتفاق می افتد و بسیاری از ویژگی هایی مثبت ازدواج های سنتی را ندارد و فقط طرفین بهم می گویند «من عاشقت شدم و دوستت دارم».
طاهری کُندَر گفت: دوست داشتن در ازدواج یعنی اینکه طرف مقابلم را دوست دارم بخاطر خودش نه این که او را بخاطر خودم دوست داشته باشم.
وی ادامه داد: بیشتر دوست داشتن ها در ازدواج های مجازی به دوست داشتن از سرخودخواهی است و به طور معمول بیشتر این ازدواج ها برای ایجاد روابط است.
این مشاورخانواده افزود: از طرفی چون بیشتر ازدواج های مجازی چون تفکر خیانت در آن دخیل است، بین دختر و پسر به خصوص دختران باعث ناامنی روانی می شود.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روانشناس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی‌نسب: خطر از بیخ گوش‌مان گذشت

مربی تیم فوتبال استقلال گفت:اتفاقاتی افتاد ولی خدا دوست‌مان داشت و خطر از بیخ گوش‌مان گذشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی هاشمی‌نسب پس از برتری 3 بر 2 استقلال مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر گفت: می‌دانستیم بازی سختی  داریم. بازی را خوب شروع کردیم و 85 دقیقه خوب بازی کردیم و سه گل زدیم اما متأسفانه دقایقی از بازی را از دست دادیم. اتفاقاتی افتاد ولی خدا دوست‌مان داشت و خطر از بیخ گوش‌مان گذشت. در رختکن با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم خیلی راحت می‌توانست همه چیز از بین برود. خوشبختانه جایگاهی که لایقش بودیم را پس گرفتیم و به صدر جدول بازگشتیم.

بازگشت استقلال به صدر جدول با 10 دقیقه پراسترس! + فیلم

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: خطر از بیخ گوش‌مان گذشت
  • وزیر خارجه اردن: اسرائیل با جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع غزه است
  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد
  • واکنش صداوسیما به انفجار صبح امروز اصفهان: جنگ روانی است | فیلم
  • تفال به حافظ جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ وصال او ز عمر جاودان به....
  • ببینید | واکنش کارشناس صدا و سیما به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان؛ جنگ روانی است
  • گل‌ها احتمالا باستانی‌تر از دایناسورها هستند؛ اما زمان دقیق تکاملشان معلوم نیست
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • دوست دارم با قهرمانی اروپا از بایرن بروم
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک