Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار بنای غیرمجاز در غرب استان با تصویب مجلس، مجاز به دریافت خدماتی مانند آب، برق و گاز شده اند، گفت: افراد متخلف که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می کنند با مصوبه جدید مجلس می‌توانند تا سه سال خدمات دریافت کنند که مساله‌ای بسیار عجیب است و در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: این مساله بسیار عجیبی است که ارائه خدمات به بنای فاقد مجوز، مجاز باشد و به راستی پیشگیری و پیگیری‌ها و اقدامات در مصوبه‌های مجلس که به بنای غیرمجاز اجازه دریافت خدمات می‌دهد به کجا خواهد رسید؟

 
شناسایی بیش از 70 هزار حلقه چاه غیرمجاز در مازندران

 
وی در ادامه با طرح این سوال که چند درصد مجموع چاه‌های استان به خوبی مدیریت می‌شوند؟ حدود نیمی از چاه‌های مازندران را فاقد پروانه دانست و گفت: تاکنون بیش از 70 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

 
رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تغییرات زودهنگام در سطح مدیران دولتی، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: طی پنج سال اخیر چهار استاندار در مازندران جابجا شدند؛ اگر این افراد از قابلیت و توانایی لازم برخوردار نبودند چرا این مساله پیش از انتصاب مورد بررسی قرار نگرفته و این افراد منصوب شدند و اگر افراد از توانایی برخوردار بودند چرا در این بازه زمانی محدود جابه‌جا شدند و اجازه کار به آنها داده نشد؟

 
این مسؤول با بیان اینکه از جابه‌جایی زودهنگام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان رضایت نداریم، ادامه داد: جابه‌جایی زودهنگام مدیران باعث می شود مسؤولیت‌ها گُم شود.

 
 تقوی‌فرد با اشاره به جابه‌جایی چند مدیر در حوزه منابع طبیعی مازندران طی پنج سال اخیر، تاکید کرد: اگر مدیران لایق باشند نباید با تغییر دولت‌ها جابه‌جا شوند چون مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباطی به بحث‌های انتخاباتی ندارند و بر اساس صلاحیت منصوب می‌شوند.

 
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران با یادآوری اینکه ظلم به منابع طبیعی مربوط به بی‌مسؤولیتی تمام دولت‌ها از جمله دولت حال حاضر در حوزه منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: مدیران سهمیه‌ای که بر اساس مسائل سیاسی منصوب و یا جابجا شوند مدیرانی قوی نخواهند بود؛ چرا که آنها به دنبال سهم خود که همان میز است، هستند و آن بخش را خوب مدیریت می‌کنند!

 
تقوی‌فرد با انتقاد از عدم حضور مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر در جلسه، افزود: این عدم حضور قابل قبول نبوده و شایسته است مدیران ارشد این ادارات استان در جلسه حاضر شوند؛ در حقیقت مقصر مظلومیت منابع طبیعی مدیران این حوزه هستند.

 
وی خاطرنشان کرد: کشیک منابع طبیعی در ایام نوروز توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران رصد می شود.

 
نحوه اجرای طرح آزادسازی سواحل مازندران مطلوب نیست

 
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به طرح آزادسازی سواحل مازندران، این طرح را در حوزه بهره‌برداری از آب و خاک ساحل مطلوب ندانست و افزود: طرح آزادسازی سواحل مازندران مدت پنج سال است که در سواحل استان در حال اجراست که اگر به شکل مناسب و تعیین زمان و متولی، برای بهره برداری از آن برنامه‌ریزی نشود، این آزادسازی که به زحمت نیز انجام شده بی‌نتیجه خواهد بود.

 
وی با بیان اینکه طی 6 سال اخیر، عمل به مسؤولیت حاضران در حوزه پیشگیری از وقوع جرم احساس نشده و این مساله نیازمند تحول است، افزود: همه انسان ها نسبت به محیط زیست، منابع طبیعی و امور اجتماعی جامعه مسئول هستند و در قیامت مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

 
بیش از 40 هزار مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه جاده غرب مازندران

 
تقوی‌فرد با تاکید بر اینکه بحث پیشگیری از وقوع جرم در حوزه منابع طبیعی می‌تواند بسیار موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز در حاشیه جاده در غرب مازندران وجود دارد که موجب وارد شدن خسارت به بیت المال شده است.

 
گفتنی است به دلیل عدم حضور مدیران کل برخی سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان صنعت، اجازه ارائه گزارش به نمایندگان این سازمان ها و ادارات کل در جلسه داده نشد.

 
انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.

اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

کد خبر 845107 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا