Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@19:21:32 GMT

هیچ دلیلی برای انزوا نداریم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۷۰۷

هیچ دلیلی برای انزوا نداریم

ایران یکی از ریشه دارترین تمدن‌های دنیا است که همواره عناصر قدرت نرم آن به چشم می‌آمده است. ایران حتماً به عناصر سخت قدرت هم نیاز دارد، اما تأکید دارم که بگویم ایران با عناصر قدرت نرمش توانسته است در دنیا باقی بماند. لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری

 بنابراین امروز هم هرگز نباید از وجود این عناصر قدرت نرم و ظرفیت‌های آنها غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، ایران عبارت است از تمدنش، تاریخ، فرهنگ و ادبیاتش. در نهایت، ایران عبارت است از ارتباطات بین‌المللی که همواره باعث شده است به‌عنوان یک شاهراه اتصالات در جهان مطرح شود. امروز هم این شاهراه باید حفظ و تقویت شود و نباید زمینه‌های انزوای ایران تاریخی و این تمدن را فراهم آوریم.
در عرصه قدرت سخت نیز ایران در طول تاریخ، همواره بخوبی از خود دفاع کرده و در برابر دشمنان و مهاجمان بخوبی مبارزه کرده است. اما ایرانی که باقی مانده است، ایرانی است که همواره علاوه بر عنصر قدرت سخت، همه عوامل و عناصر قدرت نرم را نیز برای بقای خود حفظ کرده است. از این منظر، هرگاه که از این عناصر قدرت نرم غفلت شود، باید بدانیم که ممکن است از موجودیت و هویت ایران غفلت کرده باشیم.
امروز وظیفه ما، نه فقط حفظ این عناصر قدرت نرم، که حفظ ویژگی‌های ژئوپلتیکی ایران هم هست، ویژگی‌هایی که باعث شده است ایران در مرکز ارتباطات بین‌المللی و در شاهراه ارتباطات قرار بگیرد. ما برای حفظ مرجع اتصالات تمدن‌ها و کشورها ، باید ارتباطات خود را گسترش دهیم. با توجه به چنین ظرفیت‌ها و سوابق تاریخی است که نگرانی بیش از حد نسبت به مسائل سیاست خارجی، خود موجب نگرانی است. پیوستن به مناسبات و معاهداتی که همه دنیا به آن ملحق شدند، امر پیچیده‌ای نیست، زیرا ما به تجربه نشان داده‌ایم که قدرت مدیریت و حفظ ارتباطات خود را در جهان پیچیده امروز داریم. چرا که ایران بزرگ، با این جمعیت تحصیلکرده، اهل فرهنگ و اهل هنر این توانایی را دارد که روابط بین‌المللی خود را مدیریت کند. از این‌رو هیچ دلیلی برای انزوای ایران وجود ندارد و این نکته‌ای است که همه فرهیختگان و نخبگان باید به آن بیندیشند؛ زیرا این امر موضوعی نیست که تنها دولت عهده دار آن باشد یا مسئولیت آن تنها متوجه دولت باشد، بلکه حرکت در این مسیر، متوجه همه گروه‌های مرجع، همه فرهیختگان و نخبگان و متوجه تک تک ایرانیانی است، که در داخل یا خارج از ایران زندگی می‌کنند. جمع ایرانیانی که در داخل هستند یا در خارج به سر می‌برند، نشان می‌دهد که ما تقریباً یک جمعیت 100 میلیونی به‌ نام ایران هستیم که همه ما باید برای حفظ عناصر قدرت نرم و هویت ایران، بکوشیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم

 پیمان جبلی در آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رضایت و استقبال گسترده مردم از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صدا و سیما و تقدیر رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد.

با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود

وی با اشاره به اینکه که رسانه ملی در مدتی کوتاه دو مرتبه مورد تفقد و تحسین رهبری قرار گرفت، افزود: رسانه ملی دو رویداد را با سربلندی رقم زد، نخست اقدام بی‌سابقه در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و دوم ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز و رمضان بود که تلاش کردیم در تراز رسانه محبوب مردم، ایفای نقش کنیم و در نتیجه آن‌، رسانه ملی هم مورد توجه مردم و هم مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

جبلی بیان کرد: بررسی میزان مخاطبان ما در دو مناسبت ویژه امسال امیدبخش بود و به‌مثابه تلنگری برای مدیران، برنامه‌سازان، هنرمندان و حتی منتقدان است که جایگاه، نقش و موقعیت منحصربه‌فرد صداوسیما را جدی‌تر بگیرند. اینکه تک‌قسمت‌هایی از برخی برنامه‌های ما می‌توانند ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی دیده شوند، گواهی بر همین گفته است.

قدر چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی بدانیم

رئیس رسانه ملی اظهارداشت: باید چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی را قدر دانست. جایگاه هنرمندان برای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و نقش هدایتگری آنها برجسته است.

وی از مشارکت نهادها و مؤسساتی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... در ساخت برنامه‌ها به‌ ویژه در این ایام قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های متفاوت برنامه‌سازی برای عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، افزود: با افتخار و با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود. البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است و تولید برنامه‌های کیفی باید در بالاترین سطح اتفاق بیفتد تا مخاطب ماندگار باشد.

از تحول رسانه ملی یک قدم کوتاه نمی‌آییم

جبلی تاکید کرد: بر تحول در رسانه ملی پافشاری می‌کنیم، نه یک قدم کوتاه آمدیم و نه یک قدم کوتاه خواهیم آمد. سند تحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم تحول ما دو رنگ؛ «هویت» و «عدالت» دارد، اظهارداشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و ادبیات و شعر، باورها و اعتقادات عمیق و راسخ دینی، اقوام متنوع ایرانی، پاره فرهنگ‌ها و آداب و رسوم شیرین مناطق مختلف کشورمان، لهجه‌ها و سنت‌ها، باور به قرآن و ائمه(ع)، احساس تعلق امتی و تاثیرگذاری جهانی، انقلاب اسلامی و شهدا و هنر انقلاب و... عناصر هویتی ما هستند و از همین رهگذر، مصمم بودیم در برنامه‌های مختلف به‌ خوبی به این عناصر توجه کنیم.

اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم، اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویمجبلی گفت: پرداختن تام‌وتمام به عناصر هویت ایرانی سرلوحه اقدامات ما در حوزه هویت محوری است و به‌ عنوان نمونه، اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم. همچنین بر خودمان فرض می‌دانیم که اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویم. همچنین توجه به قرآن و عترت و معارف اسلامی جزئی مهم از هویت ایرانیان است که در برنامه‌های موفق قرآنی و آئینی به آن توجه شد.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که رسانه ملی در این دوره با برنامه‌های قرآنی و اعتقادی موفق و فاخر شناخته می‌شود، اظهارداشت: قرآن حجت را بر ما تمام کرد چرا که با برنامه‌ریزی مناسب و توجه همزمان به محتوا و رویکرد و سازوکار رسانه ملی موفق شد برنامه‌ای قرآنی را در شمار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها قرار دهد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بازدیدهای چند صد میلیونی محتواهای تولیدی رسانه ملی در فضای مجازی افزود: اینکه گمان کنیم عصر تلویزیون به سر آمده است درست نیست و اگر ما پرچم هویت و عدالت را برافراشته نگه داریم و همزمان به محتوا و قالب جذاب توجه کنیم، می‌توانیم جلوتر از همه رقبای دیگر بایستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • کشف برخی از اسرار درخشان‌ترین انفجار کیهانی
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • تیراندازی وحشیانه صهیونیست‌ها به سمت آوارگان فلسطینی