Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در سال جاری، اظهار کرد: تعداد متسابقان این دوره از مسابقات افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با بیان اینکه در سال آینده حمایت از برنامه‌های هنری، پژوهشی و نمایشی در بستر مساجد تقویت می‌شود، افزود: سال ۹۷ را با تلاش فعالان کانون‌های مساجد برای همکاری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اعتکاف به ویژه در روستاها و مناطق مرزی آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی برگزاری سوگواره روح خدا در خردادماه و آغاز ثبت کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان در سایت «بچه‌های مسجد» را از دیگر اقدامات بهار ۹۷ ذکر کرد و گفت: با تلاش مدیران کانون‌های مساجد سطح استان و همکاران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری خراسان‌جنوبی، ۶۱۶ باب کانون در این سایت به ثبت رسید که در این زمینه خراسان‌جنوبی حائز رتبه برتر در سطح کشور شد.
سبزه‌کار مرحله دوم این سایت را ثبت‌نام اعضای کانون‌های مساجد استان در این سایت ذکر کرد و افزود: تاکنون ۴۱ هزار نفر در این سایت از کانون‌های مختلف سطح استان عضو شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک تمام فعالیت‌های انجام شده از سوی کانون‌ها در این سایت به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار حائز اهمیت امسال، تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور بود که بعد از ربع قرن از تأسیس این کانون‌ها، این مهم انجام شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری ۲۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در طرح اوقات فراغت با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیح از دیگر اقدامات این دبیرخانه بود.
سبزه‌کار گفت: جشن‌های دهه کرامت، برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت، جشن‌های مهربانی در مساجد، استقبال از کاروان خدام رضوی، برگزاری جشن انقلاب در روستای طبسین نهبندان و روستاهای مرزی سربیشه، طرح‌های قرآنی مختلف از جمله طرح ۱۴۵۲و حفظ جزء ۵ و ۶ از دیگر برنامه‌ها بوده است.
وی بیان کرد: در برنامه‌های سال آینده به دو بحث نهج‌البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه در برنامه‌ها به صورت ویژه تاکید خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی به حضور بابرکت کانون مهدی موعود در قالب موکب مهدی موعود(عج) در پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال نیز اشاره و اظهار کرد: این کانون و اقدامات بسیار تأثیرگذار آن در سال‌های قبل،‌ باعث شد که دیگر استان‌های کشور نیز با حمایت رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به این جریان بزرگ ورود پیدا کنند.
سبزه‌کار برگزاری دوره آموزشی «چهل خبرنگار- چهل مسجد» را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب برگزار شد و خاطرنشان کرد: تالیف و چاپ کتاب «آقای فرمانده» در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید استان امسال محقق شد و یک جلد کتاب از زندگی‌نامه امام سجاد(ع) نیز آماده چاپ است.
وی یادآور شد: در سال آینده به صورت ویژه این دبیرخانه در قالب یک طرح سه‌ساله، به بحث معرفی هرچه بیشتر سیره و زندگانی امام جواد(ع) خواهد پرداخت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی معارف مساجد حوزه پژوهش مسابقات مدهامتان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن از حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با رئیس هیئت عامل این صندوق، وضعیت احداث مسکن‌های استان بررسی و مقرر شد با توجه به عملکرد مثبت این استان و تامین 4 هزار و 500 هکتار زمین، مساعدت و حمایت لازم از سوی صندوق برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی انجام شود.

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن میزان پرداختی مراحل اولیه به این استان پس از ارائه مستندات را 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مسکن‌های احداثی طرح نهضت ملی مسکن در 30 شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است گفت: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت 4 و 5 طبقه احداث می‌شوند.

جواد قناعت با اشاره به پیشتازی استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس