Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:29:58 GMT

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 244 بقعه گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۸۱۰

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 244 بقعه گیلان

رشت - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: 244 بقعه متبرکه و امام زاده استان میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که بیش از 200 مبلغ اعزامی و بومی در برگزاری طرح آرامش بهاری مشارکت دارند، اظهار داشت: سه هزار خادم فرهنگی بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در هشت امام زاده شاخص گیلان به صورت ویژه افزود: در اجرای این طرح، خدماتی از جمله برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده ارایه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در 50 بقعه شاخص استان، ایستگاه سلامت در 11 بقعه و ویزیت رایگان و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌ های طرح آرامش بهاری است.
وی با بیان این که یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت آستان امامزادگان، بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: ارتقاء سطح خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی و معنوی و رفاهی به زائران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری به شکلی ویژه دنبال می ‌شود.
وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت به عنوان یکی از برنامه های طرح آرامش بهاری خاطر نشان کرد: در خیمه ‌های معرفت مشاوره مهارت‌ های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند در اولویت است، در این خیمه ها گفت و گو های چهره به چهره مورد توجه است و با استفاده از تکنیک‌ های نوین تبلیغی سعی می شود که مردم مهارت‌ های زندگی صحیح را آموزش ببینند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: برگزاری مراسم تحویل سال نو، خدمات مشاوره‌ ای، برگزاری نماز جماعت، ادعیه و پاسخ و رفع شبهات دینی از مهمترین برنامه‌ های برپایی خیمه‌ های معرفت است.
سال گذشته، 2 میلیون مسافر از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره مند شدند.
طرح آرامش بهاری تا پانزدهم فروردین در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اوقاف و امور خيريه آرامش بهاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، امروز در نخستین نشست ائمه جمعه استان با تاکید بر مشارکت مردمی در رعایت عفاف و حجاب گفت: ائمه جمعه می‌توانند در خطبه‌های نماز جمعه علاوه بر تبیین اهداف شوم دشمنان مبنی بر گسترش بی حجابی، بر لزوم همرامی مردم در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب حمایت کنند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقشه شوم دشمنان برای رواج بی حجابی در کشور گفت: این ناهنجار‌ها با هوشمندی مردم، حضور میدانی مسئولان و تذکر لسانی و نظارت هر چه بیشتر بر اماکن عمومی کم کم جمع خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری اجتماع عظیم با حضور بانوان محجبه استان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این اجتماع با عنوان پیام آوران و مدافعان ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی به زودی برگزار می‌شود.
سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با اشاره به هجمه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به کانون گرم خانواده‌ها و رواج بی حجابی در کشور گفت: برای اجرای «طرح نور» که با هدف رعایت عفاف و حجاب، همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده، نیازمند همراهی و هم افزایی همگان هستیم.

دیگر خبرها

  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار