Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:34:14 GMT

مصر از روسیه جنگنده خرید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۹۴۳

مصر از روسیه جنگنده خرید

روسیه با مصر قراردادی برای فروش دهها فروند جنگنده چندمنظوره سوخو-35 امضا کرده است و در نظر دارد تا سال 2020 تحویل این جنگنده را به قاهره آغاز کند.

به گزارش مشرق، در این قرارداد فروش بیش از ۲۰ فروند جنگنده سوخ و-۳۵ و مهمات ویژه آن (موشک و بمب) به ارزش حدود دو میلیارد دلار پیش بینی شده است.به گفته یک مقام دفاعی روسیه که نامی از او در خبر برده نشد است، امضا این قرارداد امکان می دهد تا کارخانه هواپیماسازی سوخو در منطقه کامسامولسک- نا-آمور تا چند سال سفارش ساخت هواپیما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امکانات تولیدی این کارخانه شرایط برای تحویل بیش از ۲۰ هواپیمای نظامی دیگر به نیروی هوافضای روسیه را در سال جاری دارد.مصر از خریداران سنتی سلاح های آمریکایی است اما با بروز تنش در روابط قاهره و واشنگتن، مصری ها همکاری های محدودی در عرصه فنی-نظامی با روسیه آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانیم: کشف اف ۲۲ در سوریه توسط سوخو ۳۵

گفتنی است، جنگنده چندمنظوره «سوخ و-۳۵» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال ۲۰۰۷ ساخته شد و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.این جنگنده نسل ۴++ محسوب می شود که از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.

این جنگنده ها که می توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.روسیه تا امروز فقط به چین و اندونزی جنگنده های سوخو - ۳۵ فروخته بود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی روسیه سوخو 35 مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین

تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا، بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، امروز یک فروند هواپیمای گشت دریایی آمریکا بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

براساس این گزارش، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای گشت دریایی و شناسایی پسایدون P-8A ارتش آمریکا که برای عملیات های ضد موشکی نیز استفاده می شود، در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

در این بیانیه آمده است ایالات متحده با پرواز بر فراز تنگه تایوان براساس قوانین بین‌المللی، حقوق دریانوردی و آزادی های تمام کشورها را حفظ کرده است. حرکت این هواپیما بر فراز تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا نسبت به منطقه آزاد و باز هند-اقیانوس آرام است.

وزارت دفاع تایوان نیز در این باره گفت: این هواپیما بر فراز جنوب تنگه تایوان پرواز کرده و ارتش تایوان، با دقت شرایط را ارزیابی کرده اما چیزی غیرمتعارف مشاهده نکرده است.

دولت چین نیز در واکنش به پرواز این هواپیما بر فراز تنگه تایوان، بلافاصله چند فروند جت جنگی خود را برای تعقیب و رهگیری و اعلام هشدار علیه این هواپیما، بر فراز تنگه به پرواز در آورد.

براساس این گزارش، کشتی ها و هواپیماهای ارتش آمریکا ماهانه یک بار از تنگه تایوان عبور می کنند.  

تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی اداره می‌شود، از آن زمان تایوان پرچم و برخی دیگر نشانه‌های جمهوری خلق چین را که در سرزمین اصلی چین وجود داشت، تا پیش از به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین حفظ کرده بود. پکن همواره این جزیره را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین مادری چین می‌داند و این موضع مورد حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه است.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از سه سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

در همین حال پکن بارها از واشنگتن به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی تایوان خواسته تا به منظور کاهش تنش های فیمابین، از فروش و ارسال سلاح به این جزیره خودداری کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و شی درباره اوکراین و تایوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش