Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@07:50:35 GMT

سامانه رجیستری هچنان فعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۱۲۵

سامانه رجیستری هچنان فعال است

به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا دهقانی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  اظهار کرد: هیچ یک از سامانه‌های رجیستری موبایل قطع نشده اما به دلیل بالا بودن درخواست‌ها، پس از اقدام متقاضی برای رجیستر کردن تلفن همراه، درخواست او در صف انتظار قرار می‌گیرد و این تصور به وجود می‌آید که سامانه رجیستری قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی افزود: مشکل این است که سامانه‌های گمرک و نیروی انتظامی که تا چندی پیش برای رجیستری تلفن همراه به یکدیگر متصل بودند، حالا با فشارهای وارده قطع شده و عملاً به نام واردات مسافری، گوشی‌های تلفن همراه بسیاری وارد کشور می‌شود که نه تنها به نام مردم از معافیت‌های گمرکی استفاده می‌کنند، بلکه هیچ گونه خدمات پس از فروشی هم ندارند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: بر اساس قانون، واردات گوشی تلفن همراه مسافری از معافیت ۸۰ درصدی از حقوق و عوارض گمرکی برخوردار است و تا کنون قاچاقچیان از این مسیر استفاده می‌کردند و حجم عظیمی از موبایل‌های وارداتی از این طریق به کشور می‌آمد؛ ضمن اینکه هیچ تغییری در قیمت موبایل به وجود نیامده است و وارد کنندگان رسمی این کالا (بیش از ۴۰ شرکت) به جرم شفافیت در رقابت ناعادلانه ای با دیگر سوء استفاده کنندگان قرار گرفته‌اند.

دهقانی‌نیا تصریح کرد: از سوی دیگر موبایل‌هایی که از طریق مسافری وارد می‌شود، هیچ گونه خدمات پس از فروشی مشمول آنها نمی‌شود و مردم باید اتصال سامانه گمرک و نیروی انتظامی را برای رجیستری تلفن همراه مطالبه کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در پاسخ به این سوال که اگر این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: در این صورت به صورت آنلاین استعلام همه گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری از نیروی انتظامی گرفته می‌شود و به سوالاتی نظیر اینکه آیا واردکننده گوشی مسافر واقعی بوده یا اینکه خود را به نام مسافر جا زده است، پاسخ داده می‌شود.

اگر اظهارکننده آن مسافر واقعی باشد، گوشی اظهاری از طریق مسافری گمرک با پرداخت حقوق ورودی ثبت می‌شود، در غیر این صورت خیر. اما با وجود اینکه این سامانه متصل شده بود، با فشاری که از سوی اتحادیه‌های مرتبط با تلفن همراه به وزارت صمت وارد شد، مجدداً با اصرار این وزارتخانه، این ارتباط قطع شده و در حال حاضر امکان چنین رصد و پایشی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رجیستری تلفن همراه و هزینه‌های آن را باید واردکنندگان پرداخت کنند نه مردم، در رابطه با اینکه گفته می‌شود اگر امکان واردات گوشی تلفن همراه از طریق مسافری فراهم نشود، قیمت آن مجدداً افزایش می‌یابد گفت: اصلاً اینگونه نیست، چرا که در این صورت همه واردکنندگان به صورت شفاف و رسمی می‌توانند نسبت به واردات موبایل اقدام کنند و این شفافیت خود به خود به تعادل در بازار کمک می‌کند. از سوی دیگر مسئولان می‌توانند برای فراهم کردن تسهیلات در این زمینه تصمیمات جدیدی در زمینه حقوق و عوارض گمرکی اتخاذ کنند، اما درست نیست که قانون را به این بهانه اجرایی نکنیم.

دهقانی‌نیا اعلام کرد: پس از اجرای طرح رجیستری هیچ گوشی تلفن همراه بدون پرداخت حقوق ورودی فعال نمی‌شود و بدین منظور پس از اجرای آن، عایدی دولت در این زمینه افزایش یافت و انتظار می‌رود با اجرای صحیح قانون، این افزایش عایدی از محل واردات رسمی تأمین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟

اخیراً اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا،اخیراً نگرانی جدیدی در رابطه با اثرات بالقوه استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند پدیدار شده است، زیرا اصطلاح «انگشت آیفون» با اشاره به علامت یا خمشی که ممکن است به دلیل نگه داشتن گوشی به روشی خاص روی انگشت صورتی ظاهر شود، گسترش یافته است. 

این روزها اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

تشخیص «انگشت آیفون»
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده مداوم از گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات شود، و در حالی که برخی ادعاها در مورد آسیب‌، ممکن است اغراق‌آمیز باشند، برخی دیگر واقعی هستند و آسیب‌های جدی و طولانی‌مدت به همراه دارند.

در میان این موارد چیزی است که به نام «بدشکلی بالینی» شناخته می‌شود، که تغییر شکل انگشت است که باعث خم شدن نوک انگشت کوچک در نزدیکی انگشت حلقه می‌شود.

برای تعیین اینکه آیا کسی «انگشت آیفون» دارد یا خیر، باید هر دو انگشت صورتی را روی دستان خود بکشند و ببینند که آیا یکی از آنها تفاوت محسوسی با دیگری دارد، به ویژه در دست غالب خود که در آن گوشی را گرفته است. ممکن است یک خم یا برآمدگی در مفصل پایینی انگشت کوچک وجود داشته باشد.

نظر پزشکان
بسیاری از جراحان ارتوپد ایده «انگشت آیفون» را به عنوان یک موضوع گسترده رد کرده‌اند و توضیح می‌دهند که اکثر تصاویری که ادعا می‌کنند شکاف‌ها و تغییرات انگشت صورتی را نشان می‌دهند، تنها تغییراتی را در آناتومی طبیعی نشان می‌دهند و شواهدی از بیماری ناشی از گوشی‌های هوشمند نیستند. 

خوشبختانه، پزشکان می‌گویند تلفن‌های همراه آنقدر سنگین نیستند که جریان خون را متوقف کنند یا به اعصاب آسیب بزنند. در حوزه پزشکی به طور کلی، هیچ تشخیص رسمی برای «انگشت آیفون» وجود ندارد.
 

چندین مشکل دیگر
اگرچه مفهوم «انگشت آیفون» هنوز نامشخص است، کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار می‌دهند که اثرات بالقوه استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها را برای سلامتی نادیده نگیرند.

استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به بسیاری از مشکلات مفاصل و مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود، در حالی که سندروم آرنج گوشی هوشمند هم هست که از نظر پزشکی به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می‌شود، افرادی که معمولاً هنگام ارسال پیام‌ها آرنج خود را برای مدت طولانی تا بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند، تاثیر می گذارد. 

به‌علاوه، چیزی به نام «شست پیامک» یا گردن مخوف هم وجود دارد.

در مورد گردن، پزشکان معتقدند که وزن سر حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است، که هنگام خیره شدن به گوشی هوشمند، وقتی به پایین نگاه می‌کنید، بار روی عضلات گردن خود را افزایش می دهید. این فشار اضافی می‌تواند باعث درد و اسپاسم عضلانی شود.

راه‌های پیشگیری
شاید با خواندن این مقاله، نگران سندرم انگشت آیفون شوید. اما بهتر است بدانید که اوضاع آنچنان هم نگران کننده نیست ولی مهم است که خطرات احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت از تلفن هوشمند را بپذیریم.

انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود کردن استفاده از گوشی هوشمند، و همچنین تغییر روش حمل آن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی یا هر بیماری دیگر مانند «انگشت آیفون» کمک کند.

tags # آیفون سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟
  • فراخوان تأمین‌کنندگان گوشی همراه