Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در طرح ستاد تسهیلات سفرهای دریایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۹ فروند شناور مسافربری با پنج هزار و ۳۶۱ صندلی و ۵۹ فروند لندینگ کرافت با حمل یک‌هزار و ۹۶۰ خودرو و یک فروند شناور رو-رو با ظرفیت ۶۰۰ مسافر و ۱۲۰ خودرو در حال تردد هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۰ صندلی در بندر شهید حقانی و عمده لندینگ کرافت‌ها در بندر پل و لافت مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولا از اواخر شهریور ماه اقدامات کنترل و بازرسی ایمنی شناورها انجام می‌شود و این دوره زمانی کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود که در اسفندماه این دوره به یک هفته می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشکر از همکاری مسؤولان، افزود: مسیرهای دریانوردی به شدت پایش می‌شوند و همچنین به صورت الکترونیکی با سامانه «وی تی اس» که در بندر شهید رجایی مستقر است، کنترل می‌شود.

عفیفی‌پور گفت: همه‌ساله در بهمن و اسفندماه، آموزش‌های رایگان بازآموزی برای بازرسان، قایقرانان، فرماندهان و خدمه شناورها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خدمات‌رسانی بهتر برای مسافران، بیان داشت: نوروز ۹۸ دومین سالی است که میهمانداران در شناورها مستقر شده اند و این امر مورد استقبال میهمانان نوروزی و مسافران دریایی واقع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در ستاد نوروزی تسهیل سفرهای دریایی به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند.

عفیفی‌پور با اشاره به پروژه احداث زیرساخت اسکله های گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: اشتغال پایدار و اثرگذار در بین جوامع بومی این جریره مورد توجه ما بوده و در این طرح، اسکله های شناور در هفت نقطه گردشگری در جزیره قشم و دو نقطه در شرق استان طراحی و نصب شده و امسال زیرساخت‌های این نقاط تکمیل شده‌است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: مطابق با ابلاغیه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، با هدف کاهش و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه‌های اکسس کنترل(Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده‌ای، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی

حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با عملیاتی شدن این سامانه به صورت موازی و برخط می‌توان از طریق مدیریت زمان و هوشمندسازی کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه از حجم اضافی ترافیکی مبادی ورودی شهر تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

وی از دیگر اهداف اجرای این طرح را ارایه مطلوب خدمات، افزایش بهره‌وری و اطمینان از انطباق آن با قوانین سازمان عنوان کرد و افزود: بر‌نامه‌های تدوین شده در این زمینه رویکردی جامع و مساله ‌محور دارد و با اجرای آن روند ورود وسیله نقلیه، حین تخلیه و بارگیری و نیز خروج آن با نظم، سرعت و سهولت است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • صدور هشدار قرمز قرمز جوی و دریایی در هرمزگان
  • جزئیات ۲ هشدار سطح قرمز هواشناسی و دریایی در هرمزگان
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی
  • اسکله‌ های بندرگز و ترکمن میزبان بیش از ۷۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی