Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: نسل جوان، گمشده خود را در مساجد پیدا نمی‌کند و این واقعیت تلخ، یکی از دلایل حضور کم‌رنگ نوجوانان و جوانان در این خانه‌های خدا است.

حجتالاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه همانطور که هر دستگاهی زمانی موفق خواهد بود که همه اجزای تشکیل دهنده آن کار خود را به درستی انجام دهند، گفت: اگر هر یک از روحانیون و عناصر فرهنگی، کار خود را به درستی انجام دهند آنگاه شاهد تعالی فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این خطیب دینی اظهار کرد: من با تاسف و تاثر می گویم که نوعی تنبلی و کسالت در میان بخشی از روحانیون و عناصر فرهنگی کشور حاکم شده است و هر یک از آنها کار خود را به خوبی انجام نمی دهند؛ برای نمونه، بارها محرابی خالی بوده است اما امام جماعتی می بیند مردم منتظر او هستند اما با بی نشاطی و عدم شادابی به مسجد آمده است و این وضعیت روحی نامطلوب، کم کم در میان مردم نیز رایج شده است.

 

این استاد سابق دانشگاه خاطرنشان کرد: چند شغله بودن برخی از ائمه جماعات به منظور کسب درآمد، یکی دیگر از مشکلات عمده بعضی از مساجد کشور است به طوری که این دسته از روحانیون چند شغل دارند، و در هیچ یک از آنها موفق نیستند و به صرف حضور داشتن برای کسب درآمد بسنده می کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی افزود: برخی از ائمه جماعات مساجد و مبلغان، کار تحقیقی به منظور مدیریت درست مساجد و ارائه تبلیغ دقیق، انجام نمی دهند و گاهی سخنانی مطرح می کنند که گویی در 200 سال پیش زندگی می کنند. متاسفانه برخی از این افراد با بسیاری از واژه های علمی و تحقیقات آزمایشگاه های به روز دنیا بیگانه هستند و سرتاسر سخنانشان مملو از اصطلاحات پیش پا افتاده و دم دستی است.

 

این مبلغ دینی گفت: این وضعیت تبلیغی موجب این شده است که مخاطبان بسیاری از این دسته از مبلغان، کسانی هستند که نقشی در جامعه ندارند و همین موضوع به تدریج موجب خالی شدن مساجد و مجامع فرهنگی شده است.

 

این کارشناس در حوزه دین و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: آقایان روحانی و ائمه جماعات مساجد باید بین دنیا و آخرت، یکی را انتخاب کنند و راه دستیابی به اطلاعات کاملا دقیق و وثیق را پیدا و مطابق با نیازمندهای روز عمل کنند که در این صورت شاهد گسترش حضور مردم در مساجد خواهیم بود.

 

این خطیب دینی در ادامه با بیان اینکه روحانیت باید خود را از موضع روحانیت جدا ببیند، خاطرنشان کرد: اینکه در راس مخروط حاکمیت و قوا، روحانیت قرار دارد نباید موجب خیال باطل در میان ائمه جماعات و جمعه و خطبا نشود. این افراد باید از مرکب تکبر و خودبرتربینی نشوند که در این صورت مردم با احساس یکی بودن می کنند. یک مثال برای روشن شدن منظورم مطرح می کنم. لباده پوشیدن نوعی از خودخواهی و کبر با خود به همراه دارد، آقایان باید بدانند که نباید پوشیدن چنین لباسی موجب تکبر و تبختر آنان نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی افزود: همه باید به خدا پناه ببریم تا مبادا مردم از ما دور شوند بلکه باید مردم با مشاهده عدم وجود تفرعن و استعلا در ما، به ائمه جماعات و جمعه و مبلغان نزدیک شوند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری دیدار با مراجع مراجع نشست خبری ایام نوروز خبرگان محمد جواد ظریف ادیب یزدی نسل جوان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از پیدا شدن جسد جوان مفقود شده در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد رستمی، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جسد جوان ۳۲ ساله‌ای که در شهر یاسوج مفقود شده بود، پیدا شد.

وی افزود: جسد این جوان در منطقه بالای آبشار شهر یاسوج پیدا شد و علت مرگ مشخص نیست.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: عملیات جست‌وجوی این جوان از روز گذشته شروع شد و نیروهای جست‌وجوگر با کمک آتش‌نشانی، هلال احمر و نیروهای مردمی ساعاتی پیش موفق شدند جسد این جوان را پیدا کنند.

به گزارش ایمنا، روز گذشته خانواده این جوان ۳۲ ساله با سازمان آتش‌نشانی تماس برقرار کردند و گفته‌اند که فرزندمان تماس گرفته و گفته است که حالم خوب نیست.

این فرد با مادر و برادرش صحبت و اذعان کرده که حالش خوب نیست، فرد گمشده ابتدا به خانواده‌اش گفته که در تنگ گنجه‌ای است و بعد گوشی او را ردیابی کرده و متوجه رد گوشی وی در منطقه ابوذرها شدند و نیروهای جست‌وجو به منطقه اعزام شدند.

کد خبر 745449

دیگر خبرها

  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • کشف جسد جوان مفقودشده در یاسوج
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن