Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:43:58 GMT

اقلیم کردستان عراق امتداد کردستان ایران شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۳۶۷

اقلیم کردستان عراق امتداد کردستان ایران شده است

سنندج - ایرنا - رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن گفت: امروز اقلیم کردستان عراق، از نظر امنیت، اقتصاد و فرهنگ پیوسته به ماست و در امتداد کردستان ایران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، روز دوشنبه در اجلاسیه شهدای صداوسیما در سالن همایش های صداوسیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: این رویداد بزرگ با نگاه جدید و ویژه رهبر انقلاب به کردستان، محقق شد که جریان افکار عمومی را وارونه کرد و اقلیم کردستان را در امتداد کردستان ایران قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه که باید از فراز و فرودهایی که کردستان طی کرد تا به امنیت پایدار برسد، درس عبرت گرفت، افزود: پیشران اصلی نبرد در هشت سال دفاع مقدس مردم بومی بودند که با تقدیم 5400 شهید انصار و چندبرابر آن شهدای مهاجر، این دوران پر فراز و فرود را در تاریخ ثبت کردند.
سردار احمدی مقدم، افزود: آنچه که کردستان را در مسیر رشد قرار داد، نگاه نافذ و عمیق امام راحل به مساله کردستان بود که با هر نوع امتیازدهی و مذاکره با نیروهای معاند مخالف بودند و عزت و شکست ناپذیری را در پرتو اتکا به خدا می دانستند.
وی تاکید کرد: امروز عزت و سربلندی ما تنها در اتکا به خداست و دست های خارجی نمی تواند برای ما عزت آفرین باشد.
سردار احمدی مقدم به شقاوت های دشمنان علیه کردها اشاره کرد و گفت: امروز از گذشته عبور کرده ایم و بررسی آن عبرتی برای آینده خواهد بود تا حوادث تلخی نظیر حلبچه تکرار نشود.
فرمانده سابق ناجا، به امنیت پایدار کردستان اشاره و از این استان به عنوان قلعه و دژ مستحکم نظام اسلامی در اقیانوس متلاطم دینای امروز نام برد و گفت: این امنیت از نگاهی حاصل شد که تا امروز زنده است و دکترین امنیتی شهید بروجردی آن را ایجاد کرد.
سردار احمدی مقدم افزود: آنچه که امروز به عراق و سوریه صادر می شود برگرفته از همین نگاه و بر امنیت مردم پایه، استوار است و مردم را امنیت آفرین و نه ضدامنیتی می داند.
رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن با بیان اینکه زمانی کرد را معادل واژه دموکرات می دانستند، گفت: شهیدان بروجردی و کاظمی این دیدگاه را قبول نداشتند و با رفتار خود باعث شدند تا بسیاری از فرماندهان که در صف گروهک ها بودند، مسیر درست را پیدا کرده و در صف انقلاب به شهادت برسند.
وی امنیت را اساس پیشرفت برشمرد و افزود: تا همین چند سال قبل کردستان را استانی ناامن می دانستند و از دهه 70 جلوه های ناامنی در آن بسیار کم و آمار جرائم در آن بسیار کمتر از دیگر استان ها است.
رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن گفت: در سایه نگاه امنیت پایدار به کردستان، امروز سپاه در این استان به جای تفنگ، بیل و کلنگ به دست گرفته و برای آبادانی کردستان با جان و دل خدمت می کند.
وی با بیان اینکه نیاز به نیروهای حافظ امنیت همواره وجود دارد، افزود: باید از همه پتانسیل های کردستان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، گردشگری و دیگر فرصتها استفاده کرد تا این استان سرآمد کشور باشد.
سردار احمدی مقدم، تنوع اقوام در دیگر کشورها را عامل واگرایی و شکنندگی وحدت ملی دانست و تاکید کرد: در ایران شاهد عکس این مساله هستیم که اقوام محور وحدت و همگرایی هستند.
وی با بیان اینکه دشمن با رسانه های هزار رنگ خود می خواهد مردم کشورمان را ناامید کند، افزود: پیشرفت ایران را باید در آمارهای سازمان های بین اللملی نظیر فائو، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جستجو کرد که تفاوت قابل ملاحظه ای با 40 سال قبل دارد.
احمدی مقدم در ادامه به بررسی سیاست آمریکا رد قبال کشورمان پرداخت و افزود: ترامپ رئیس جمهور خوب و نمایانگر واقعی دولت آمریکا بدون نقاب است و بر خلاف دیگر دولت ها به ناتوانی خود در قبال ایران اذعان دارد و به همپیمانان عربی خود هم می گوید که اگر حمایت ما را نداشتید، تنها 12 دقیقه دربرابر ایران مقاومت دارید و بعد از آن فارسی صحبت می کنید.
وی به اعتراف آمریکایی ها به اعمال سخت ترین تحریم های تاریخ علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند قدرت دفاعی و موشکی ما را سلب کنند اما نتیجه آن فرار خفت بار از سوریه بود.
رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن گفت: امروز ایران در لبه فناوری و تکنولوژی دنیا قرار دارد و باید پیشرفتهای خود را از زبان ایران هراسان بشنویم تا بدانیم کجا هستیم و با سرمایه ها و تجربه هایی که در اختیار داریم، آینده ای درخشان تر برای خود رقم بزنیم.
9937 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اقليم كردستان شهداي صداوسيما سردار احمدي مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق امروز با اشاره به عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این رژیم از سال ۱۹۷۳ شاهد چنین حملاتی نبوده است.

به گزارش ایسنا، «علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی همانند حملات بامداد امروز ایران به رژیم صهیونیستی نبوده است.

الفتلاوی اظهار کرد: این حملات موشکی و پهپادی پیام روشنی به رژیم صهیونیستی و آمریکا داد و آن پیام این است که جرات نکند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و حمله کند.

این رهبر ائتلاف فتح عراق در ادامه گفت: این حمله حامل پیامی هشدارآمیز بود مبنی بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر حمله کند، پاسخ قوی‌تر خواهد بود.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه هدف عملیات بسیار گسترده موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت که طی آن تعداد زیادی موشک در شهرهای اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، ایلات، دیمونا و النقب سقوط کردند.

جنگ یوم کیپور که همچنین با عناوین جنگ اعراب و اسرائیل ۱۹۷۳، جنگ اکتبر، جنگ رمضان یا جنگ چهارم اعراب و اسرائیل نیز شناخته می‌شود، جنگی بود که از ۶ تا ۲۵ اکتبر ۱۹۷۳ میان سوریه و مصر با حمایت چند کشور عربی دیگر و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف این نیروها درآمده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • تازه‌ترین تصاویر از بقایای موشک‌های سپاه پاسداران در اقلیم کردستان
  • استاندار کردستان: سپاه اقتدار نظام را به نمایش گذاشت + فیلم
  • حمله به اسرائیل، مردم ایران را همدل‌تر کرد
  • حمله ایران به اسرائیل، مردم ایران را همدل‌تر کرد
  • بقایای موشک‌های شلیک شده به اسرائیل در اقلیم کردستان (عکس)
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است
  • مردم سنندج در حمایت از حمله پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی تجمع می‌کنند