Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: رخوت و بی عملی دولت در عرصه اقتصاد سال سختی را برای مردم رقم زد، چون ما هیچ حرکت و تلاش خاصی از سمت قوه مجریه برای بهبود اوضاع نمی‌دیدیم.

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: یکی از مهمترین و در عین حال شیرین‌ترین اتفاقاتی که هر سال برای جنبش دانشجویی رخ می‌دهد دیدار دانشجویان در ماه مبارک رمضان با رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این دیدار برای جنبش دانشجویی حکم یک راهبرد را دارد. اما نکته و دریافت مهم ما از نشست امسال تاکید رهبر انقلاب بر صبر انقلابی بود به گونه‌ای که ایشان با این توصیه پازل انقلابی گری را برای ما ترسیم و تکمیل کردند به این معنا که در کنار شور انقلابی صبر انقلابی هم لازم است.

وی با بیان اینکه دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان یک راهبرد است و مانیفست فکری به جنبش دانشجویی ارائه می‌دهد، افزود: با توجه به اظهارات نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و دیگر تشکل‌های دانشجویی می‌توان گفت: دیدار امسال یک مدرسه آزاداندیشی و تحمل تضارب آراء بود و این برای جنبش دانشجویی خیلی ارزشمند و بنیادین محسوب می‌شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: اتفاق مهم دیگر در سال ۹۷ این بود که علی رغم وعده‌های احمقانه‌ای که برخی از دشمنان می‌دادند مبنی بر اینکه یک تابستان داغی را در ایران خواهیم داشت، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و ما تابستان را پشت سر گذاشتیم؛ البته دشمن همین موضوع را هم در مورد ۴۰ سالگی انقلاب و ۲۲ بهمن مطرح کرد، اما ملت ایران ۴۰ سالگی انقلاب را هم پشت سر گذاشتند و اتفاقی نیفتاد.

عاقلی با بیان اینکه حادثه تروریستی در اهواز و زاهدان دو جنایت تروریستی تلخ بود که دشمن پس از ناکامی در براندازی نظام در تابستان داغ و ۴۰ سالگی انقلاب آن‌ها را رقم زد، اضافه کرد: این ترور‌های کور نشان داد که داغ براندازی جمهوری اسلامیدر تابستان داغ و ۴۰ سالگی انقلاب به دل دشمنان نشسته است.

وی بیان کرد: سال ۹۷ به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات شدید بازار ارز و تاثیراتی که روی مواد غذایی و دسترسی‌های مردم گذاشت واقعا سال خیلی سخت بود. در هر حال جنبش دانشجویی نیز در این فضا با احساس مسئولیت تلاش کرد تا به نوعی فضا را متحول و یا تبیین کند و به نوعی اثرگذار باشد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: آنچه امسال را سخت‌تر کرد رخوت و بی عملی دولت بود، چون ما هیچ عملکرد و تلاش خاصی از سمت قوه مجریه برای بهبود اوضاع نمی‌دیدیم و اگر تلاشی هم بود تلاشی نحیف و خیلی کمی بود.

عاقلی افزود: اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز اخیرا گفتند الحمدالله سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه چیز خوب بود این اظهارات واقعا حکم یک توهین را داشت و بیانگر این بود که یک دولتمرد نفهمیده مشکلاتی را که مردم پشت سر گذاشته اند به واسطه کم کاری او بوده است. معتقدم آسیب این فاصله درک دولت از مردم نه تنها کمتر از مشکلات اقتصادی نیست بلکه بیشتر هم است؛ چون مشکل وجود دارد، اما دولت آن را انکار کرده، درک نمی‌کند و تلاشی هم برای حل آن انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات شیرین سال ۹۷ که ما چشم امید به آن داریم بحث جوانگرایی رهبر معظم انقلاب در انتصابات و تحولاتی بود که در نماز جمعه تهران و دیگر شهر‌ها اتفاق افتاد. انتصابات در سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و قوه قضاییه نشان دهنده یک چشم اندازر روشن است، ولی کسی که باید این جوانگرایی را تثبیت و اثبات کند جنبش دانشجویی است به گونه‌ای که جنبش دانشجویی باید با کادرسازی ثابت کند پاسخگوی این حجم از اعتماد رهبر معظم انقلاب به جوانان است.

عاقلی برگزاری سی و پنجمین نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت را مهمترین رویداد این اتحادیه در سال ۹۷ دانست و افزود: در این نشست میان دوره درباره یکی از وجوه مردم سالاری دینی تحت عنوان مشارکت مردمی بحث شد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز ما در غرفه دفتر تحکیم وحدت راجع به همین موضوع با مردم گفتگو کردیم. با این وجود بعد از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب شاهد بودیم که رهبر انقلاب از مردم سالاری دینی به عنوان اولین درخشش انقلاب اسلامی نام بردند و از آن به عنوان یک رکن اصلی یاد کردند و گفتند بقیه اتفاقاتی که ما در مورد آن‌ها حرف می‌زنیم در پرتو این گوهر محقق شده و این دستاورد بزرگی برای ما بود.

وی تصریح کرد: همچنین در این بیانیه رهبر انقلاب از مشارکت مردمی به عنوان سومین برکت از برکات انقلاب اسلامی نام بردند و چهار محور را برای آن تعیین کردند. در هر حال اینکه دفتر تحکیم وحدت توانسته به یک نقطه‌ای از گفتمان انقلاب اسلامی تحت عنوان مردم سالاری دینی و یکی از وجوه آن یعنی مشارکت مردمی دست پیدا کند حقیقتا برای ما یک اتفاق خوشایند و شیرین بود و قطعا باید آن را ادامه دهیم تا به یک سرانجامی برسد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: با این اتفاق ما الان وظیفه سنگینی تری را روی دوش خود احساس می‌کنیم، چون موضوعاتی مانند مردم سالاری دینی و مشارکت مردمی از اولویت‌های ذهنی، ولی فقیه هستند با این وجود باید با جدیت و عمق بیشتری به این موضوعات بپردازیم.

عاقلی به سخنرانی امسال نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: نماینده دفتر تحکیم وحدت در این دیدار تحلیل خود را نسبت به مشکلات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک قرارگاه فرهنگی ارائه کرد با این وجود، چون روی این حرف‌ها کار شده بود و دارای استدلال کافی بودند دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا طی نشستی حرف‌های ما را بشنود. خوشبختانه با این اتفاق موج مطالبه گری از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تخصصی و هم فراگیر شد؛ از این رو شاهد بودیم که بفیه دوستان ما از دیگر اتخادیه‌ها نیز به سراغ این موضوع رفتند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در حوزه زنان ما شاهد یک اقدام روبه جلو توسط دفتر خواهران تحکیم وحدت بودیم، افزود: دفتر خواهران دفتر تحکیم وحدت توانست نگاه خود را نسبت به حضور اجتماعی ساماندهی و آن را در قالب یک منظومه فکری ارائه دهد و این یک اقدام رو به جلو، جسورانه و شجاعانه بود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: اتفاق مشترکی که امسال جنبش دانشجویی پشت سر گذاشت بحث FATF بود، چون تمام فعالان دانشجویی به خاطر این موضوع ماه‌ها با هم غصه خوردند، ماه‌ها با هم شاد شدند و روز‌های با هم امیدوار بودند. در هر حال این با هم غصه خوردن‌ها و با هم امیدوار شدن‌ها موج مشترک جنبش دانشجویی بود که امیدواریم منتج به نتیجه شده و مفید باشد، چون بچه‌ها برای این موضوع زحمت کشیدند.

عاقلی بیان کرد: موضوع دیگری که در سال ۹۷ مطرح شد بحث قانون انتخابات مجلس و اصلاح آن بود. این موضوع نیز یک موج مشترک بین جنبش دانشجویی ایجاد کرد در هر حال اینکه فعالان دانشجویی به خاطر یک موضوع با هم به تکاپو می‌افتند و نگرانی‌های آن‌ها یکسان می‌شود صحنه قشنگی از جنبش دانشجویی ایران را رقم می‌زند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ضعف اقتصادی دولت دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل از اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیر ونماینده مجمع بین المللی اساتید مسلمان گفت : با راه اندازی سایتی از همه استادان و دانشجویان و نخبگان داخل و خارج از کشور دعوت شده که در حوزه های علمی و پژوهشی رژیم اشغالگر قدس را تحریم کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دکتر هاشمی فر افزود: اطلاعات تمام استادان و دانشجویان در این سامانه به صورت محرمانه محفوظ خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل از اصفهان
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد