Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:30:16 GMT

35 هزارمیلیارد ریال از بدهی ارزی هما و راه آهن تسویه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۶۷۸

35 هزارمیلیارد ریال از بدهی ارزی هما و راه آهن تسویه شد

تهران- ایرنا- هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف تسویه بدهی ارزی شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با افزایش سرمایه دولت در این دو شرکت تا سقف 35 هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران 22 اسفند ماه امسال مقرر کرد تا پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌‌‌ها، بدهی ارزی شرکت‌‌‌های راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بابت اصل و سود تسهیلات دریافت شده از حساب ذخیره ارزی براساس آخرین صورت‌‌‌های مالی حسابرسی شده آنها برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 در مجموع به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه دولت در این شرکت‌ها‌‌‌ تسویه ‌‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، ترتیب اعمال افزایش سرمایه طبق نظر مجمع عمومی این شرکت ها صورت می‌گیرد و مانده مطالبات حساب ذخیره ارزی از این بابت و تا سقف مبلغ فوق تسویه شده محسوب خواهد شد.
در این مصوبه جمع افزایش سرمایه دولت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 16 هزار و 149 میلیارد ریال ( 16 هزار و 149 میلیارد و 296 میلییون و 913 هزار و 791 ریال ) و شرکت راه آهن بالغ بر 18 هزار و 850 میلیارد ریال ( برابر 18 هزار و 850 میلیارد و 703 میلیون و 86 هزار و 209 ریال) اعلام شده است.
اقتصام**1108*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بدهي ارزي هما بدهي ارزي راه آهن هيات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرچه همواره بر حمایت فولادین واشنگتن از تل آویو تاکید کرده است، اما پس از حمله هفتم اکتبر حماس، به مقامات صهیونیست هشدار داد اشتباه ایالات متحده پس از حملات یازده سپتامبر را مرتکب نشوند. اکنون اسراییل در باتلاق جنگ غزه فرو رفته و هر روز ابعاد جدیدی از تبعات این جنگ در حال روشن شدن است. 

به گزارش الجزیره، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ غزه باعث شد میزان بدهی اسراییل دو برابر شود. 

در این بیانیه آمده است: سال ۲۰۲۳ میزان بدهی‌های دولت افزایش ۱۶۰ میلیارد شِکلی (۴۳ میلیارد دلاری) را تجربه کرد که نیمی از آن به دلیل جنگ غزه بود. این در حالی است که میزان افزایش بدهی دولت در سال ۲۰۲۲ تنها ۶۳ میلیارد شِکل (۱۷ میلیارد دلاری) بود. 

با این حال، وزارت دارایی اسرائیل مدعی است علی رغم تمامی چالش‌ها و ابهامات فراوان، افزایش میزان بدهی دولت گواه دسترسی به بازار‌ها بوده و نشان دهنده قدرت اقتصاد اسراییل است. 

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که گزارش پیشین درباره اقتصاد رژیم صهیونیستی نشان می‌داد میزان کسری بودجه این رژیم به ۱۵ میلیارد شِکل معادل ۴ میلیارد دلار رسیده است. این میزان کسری بودجه برای دولت نتانیاهو برابر است با ۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، اسرائیل روزانه صد‌ها میلیون دلار در این جنگ هزینه می‌کند. براساس اعلام بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، برآورد می‌شود هزینه جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • خاندوزی : نوسانات ارزی ابدا منفعتی برای دولت ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه