Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احمد رحمانیان با هشدار به هموطنانی که قصد مسافرت تحت عنوان گردشگری ، زیارتی ، تفریحی ، تحصیل ، سرمایه گذاری ، اشتغال و کار و ... به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس دارند تأکید کرد: صرفاً باید در چارچوب موضوعی که در روادید آنان قید شده است فعالیت نمایند. وی با بیان اینکه به طور مثال چنانچه روادید آنان به قصد گردشگری صادر شده است مجاز به تجارت و یا کار نمی باشند  گفت: مقدار ارز مجاز همراه مسافر در مرز 10 هزار یورو و یا معادل آن است  و خروج مبالغ بیش از آن ممنوع می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یادآور شد:  تحت هیچ شرایطی نباید گذرنامه خود را بعنوان ضمانت و یا امانت تحویل افراد دیگر بدهند و مطلقاً به افراد ناشناس اعم از ایرانی و غیر ایرانی اعتماد نکنند . رحمانیان تأکید کرد: در اغلب کشورها حمل مواد مخدر دارای مجازات اعدام و یا حبس های طویل مدت و جرایم سنگین مالی است و متهمین این جرائم تحت هیچ شرایطی مشمول عفو و یا تخفیف قرار نمی گیرند. وی ورود و همراه داشتن داروهایی که حاوی مقادیری مواد مخدر یا روانگردان مانند ترامادول ،متادون، استامینوفن کدئین ، ژلوفن و اگزازپام می باشند نیز ممنوع و دارای مجازات سنگین دانست و افزود: چنانچه افراد به این داروها نیاز دارند در کشورهای مذکور موجود است و می توانند آن را در کشور مقصد تأمین نمایند. رحمانیان توصیه کرد مسافران از پذیرش هر گونه بسته یا چمدان از افراد ناشناس اکیداً خودداری نمایند چرا در موارد بسیاری دیده شده است  این چمدان ها حاوی مواد مخدر و یا اجناس قاچاق می باشند . این مقام قضایی افزود: مسافران بمنظور در امان ماندن از سرقت و یا قرار گرفتن در دام افراد شیاد از سکونت در منازل شخصی افراد ناشناس و قرار دادن وسایل شخصی خود در این گونه منازل به شدت پرهیز نمایند. وی خاطر نشان ساخت: مسافران ارز کافی بهمراه داشته باشند و تبدیل ارز همراه خود را  فقط در صرافی های معتبر انجام دهند و تلاش نمایند از قوانین کشور میزبان اطلاع داشته باشند.  معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری توصیه کرد:  قبل از هر اقدام برای اقامت و سرمایه گذاری مطالعه و تحقیق نمایند و از تعجیل و تصمیم شتابزده در  انجام فعالیت ها تجاری بدون بررسی و مشورت با اهل فن جداً اجتناب نمایند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود . رحمانیان در راستای پیشگیری از سرقت یا مفقود شدن پول و مدارک تأکید کرد: افراد تمامی وجوه نقد و مدارک خود را در سطح شهرکشور میزبان بهمراه داشته باشند.س معاون قضایی دادگستری فارس یادآور شد: بین اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای آسیای میانه از قبیل گرجستان لغو روادید به صورت مشروط برقرار شده اما برخی از افراد سودجو و فرصت طلب جهت فریب هم وطنان و کسب منافع نامشروع این موضوع را بمنزله عضویت در اتحادیه اروپا مطرح می نمایند در حالی که هیچ نهاد رسمی زمان مشخصی را برای پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا تعیین نکرده است. وی ادعای اخذ اقامت اروپا از طریق پناهندگی در کشورهای آسیای میانه از قبیل گرجستان را دام و فریب افراد کلاهبرداری خواند و تأکید کرد: به افراد ناشناس اعم از ایرانی و غیر ایرانی و کسانیکه خود را به نهادهای ایرانی و خارجی منتسب می کنند تا بتواند امور اقامت و مهاجرت شما را انجام دهند، اعتماد نکنند. این مقام قضایی استان تصریح کرد: مسافران در صورت لزوم از مراجع ذیصلاح و وزارت خارجه یا نمایندگی آن در داخل و خارج از کشور استعلامات لازم در جهت انتقال ارز از مجاری قانونی را انجام دهند تا مشمول مقررات پولشویی نگردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس پیشگیری از وقوع جرم حوزه خلیج فارس مسافران معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به هشدار‌های هواشناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان مدیریت بحران کشور نیز اعلام کرد، پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی درخصوص وقوع سیلاب از شهروندان عزیز درخواست می‌شود ضمن اجتناب از تردد‌های غیرضرور؛ از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه ها، حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری نمایند.

دیگر خبرها

  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • حفاظت از خانه با پینت بال و گاز اشک آور!
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / سامانه بارشی پنجشنبه از کشور خارج می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان / پنجشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود