Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@00:56:37 GMT

ترخیص ۲۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو از گمرک چابهار

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۹۰۱

ترخیص ۲۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو از گمرک چابهار

مدیر کل گمرک چابهار گفت: دو سوم قطعات مربوط به دو خودروساز بزرگ از گمرک چابهار ترخیص شده است.

عزیزالله شمس، مدیرکل گمرک چابهار با بیان اینکه  از سه هزار کانتینر  دپوشده در منطقه آزاد چابهار، حدود دو هزار کانتینر اظهار و ترخیص شده، گفت:حدود هزار کانتینر باقی‌مانده نیز فروردین ۹۸ ترخیص می‌شود.

وی در ادامه گفت: هزار کانتینر دپوشده مربوط به شرکت ایران‌خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: پیگیری موضوع توسط رسانه‌ها باعث شد سایر دستگاه‌ها مانند بانک‌ها مساعدت لازم برای انجام تشریفات قانونی مربوط به ترخیص این کالاها را داشته باشند.

گفتنی است؛ ایران‌خودرو ظرف یک ماه گذشته ۲۵۰۰ دستگاه کانتینر قطعات ترخیص کرده است.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل گمرک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی، درباره میزان واردات و صادرات اجزا و قطعات مربوط به وسایل نقلیه گفت: از تعداد ۲۶۱ کد تعرفه گمرکی واردات قطعات و اجزای مربوط به وسایل نقلیه در سال گذشته، از نظر وزنی ۸۶۰ هزار تن و به ارزش ۸/۴ دهم میلیارد دلار بودند، که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۳ درصدی در ارزش و ۲۴ درصدی در وزن داشته است.

رضوانی فر در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲ صادرات قطعات و تجهیزات خودرو و موتورسیکلت ۱۴۱ میلیون دلار بود، که بیش از ۲۵ درصد نسبت به ساله ۱۴۰۱ افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تفکیک دو وسیله نقلیه خودرو و موتورسیکلت از هم، اظهار داشت: در بخش خودرو که حدود ۲۱۷ کد تعرفه گمرکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، پارسال صادرات کشورمان حدود ۱۳۳ میلیون دلار بوده، که افزایش بیش از ۲۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. بزرگترین صادرکنندگان اجزا و قطعات خودرو شرکت‌های ایران خودرو، سپاهان خودرو و ایساکو بودند. مهمترین بازار‌های صادراتی این محصولات هم عراق، تاجیکستان، ونزوئلا و روسیه بودند.

رئیس کل گمرک درباره میزان واردات قطعات و اجزای خودرو هم بیان داشت: ۷۶۹ هزار تن قطعات و اجزای خودرو به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار در سال گذشته وارد کشور شد، که از نظر ارزش ۳۲ درصد و از لحاظ وزنی ۲۴ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت. کرمان موتور، مدیران خودرو و کوروش موتور آریا بالاترین آمار واردات قطعات و اجزای خودرو را به خود اختصاص دادند. چین با ۷۱ درصد، بزرگترین مبدا وارداتی این محصولات به کشورمان بود، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی درباره صادرات قطعات موتور سیکلت هم گفت: میزان صادرات قطعات موتور سیکلت در سال گذشته حدود ۱۴ درصد از نظر وزنی و ۱۲.۵ درصد از لحاظ ارزشی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته، که این میزان حدود ۸.۶ میلیون دلار بوده است. بازار‌های اصلی این محصولات کشور‌های عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان بودند.

رئیس کل گمرک در ادامه افزود: واردات قطعات و اجزای موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۸۲ میلیون دلار بود، که در مقایسه با سال قبلش افزایش ۴۱ درصدی داشته است. شرکت‌های کویر موتور، نیرو موتور سامان و نیرو موتور سهند بزرگترین واردکنندگان این محصولات بودند. مبادی اصلی واردات قطعات و اجزای موتور سیکلت چین، امارات و تایلند بودند. چین ۶۲ درصد، امارات متحده عربی ۳۳ درصد و تایلند ۳ درصد از واردات این اقلام را به خود اختصاص دادند.

دیگر خبرها

  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم